×

پیروزی قضایی ترامپ علیه دموکرات‌ها

  • کد نوشته: 234776
  • ۰۶ دی ۱۴۰۲
  • ۰
  • دیوان عالی میشیگان در آمریکا دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری سابق این کشور را واجد شرایط شرکت در انتخابات مقدماتی این ایالت تشخیص داد و بدین ترتیب تلاش های مخالفان او ناکام ماند و او به یک پیروزی قضایی برای انتخابات سال ۲۰۲۴ دست یافت.
    پیروزی قضایی ترامپ علیه دموکرات‌ها
  • دیوان عالی میشیگان روز چهارشنبه به وقت محلی اعلام کرد که به درخواست تجدیدنظر در حکم دادگاه بدوی میشیگان که دونالد ترامپ را دارای صلاحیت لازم برای شرکت در انتخابات مقدماتی تشخیص داده بود، رسیدگی نخواهد کرد.

    شماری از گروه‌های مخالف ترامپ خواستار صدور حکمی مشابه تصمیم دیوان عالی ایالت کلورادو بودند که او را از شرکت در انتخابات مقدماتی این ایالت منع کرده است. این تصمیم به دلیل نقش ترامپ در حمله هوادارانش به ساختمان کنگره در روز شش ژانویه سال ۲۰۲۱ گرفته شد.

    مخالفان استدلال کرده اند که ترامپ، نامزد پیشتاز جمهوری خواهان در انتخابات سال ۲۰۲۴، بر اساس ماده ای در قانون اساسی آمریکا مبنی براینکه یک رییس جمهور آمریکا پس از ادای سوگند اگر دست به «شورش یا تبانی» بزند، نمی تواند بار دیگر به عنوان رییس جمهور انتخاب شود.

    قضات این پرونده در دستور کوتاهی اعلام کردند: ما برای بررسی سوالات مطرح شده، متقاعد نشده ایم.

    پس از این حکم، ترامپ در پستی در رسانه اجتماعی خود موسوم به تروث سوشیال نوشت که دادگاه “تلاش ناامیدانه دموکرات ها” برای حذف وی از صحنه انتخابات در میشیگان را “به شدت و به درستی” رد کرد.

    منبع: ایرنا
    برچسب ها

    اخبار مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *