×

ریزش شدید یا رشد قابل توجه برای بازار سهام پیش‌ بینی نمی شود

  • کد نوشته: 234839
  • ۰۷ دی ۱۴۰۲
  • ۰
  • در هفته ای که معاملات آن به پایان رسید، فرسایش ارزش معاملات، روند نزولی، و ورود پول به صندوق‌های درآمد ثابت، نشان‌دهنده ترس سرمایه‌گذاران و ترجیح آن‌ها به نقد کردن سهام برای ورود به صندوق‌های ثابت بوده است.
    ریزش شدید یا رشد قابل توجه برای بازار سهام پیش‌ بینی نمی شود
  • علی عصاری، تحلیلگر بازار سرمایه گفت: هفته‌ای که گذشت؛ هفته‌ای متعادل و منفی بود. حدودا در تمام روزها کندل‌‌‌‌‌های منفی با بدنه کوتاه ایجاد شد و متاسفانه ارزش معاملات پایین آمد.کاهش ارزش معاملات و روند نزولی فرسایشی را شاهد بودیم که همراه با ورود پول به صندوق‌های درآمد ثابت بود؛ به این معنی که خیلی از افراد سهام خود را نقد کردند و وارد صندوق‌های درآمد ثابت شدند.

    وی افزود: به‌نظر می‌رسد روند فرسایشی که در دو سه جهش قبلی ایجاد شد مجددا قرار است اتفاق بیفتد.

    RSI شاخص از حدود ۸۰ مقداری پایین‌تر آمده و در حال رسیدن به ۶۰ است که فکر می‌کنم هنوز هم عدد زیادی برای شاخص است و احتمال اینکه روند نزولی فرسایشی ادامه‌دار باشد، وجود دارد. البته نباید فراموش کرد که این هفته یک عرضه اولیه داشتیم که جان بازار را گرفت.

    این تحلیلگر گفت: به‌نظر می‌رسد بازار همچنان کنترلی پیش خواهد رفت و هفته‌های آینده شاهد روزهای مثبتی هم باشیم اما در مجموع ریزش شدید یا رشد قابل‌توجهی پیش‌بینی نمی‌شود و احتمالا در هفته آینده یک حرکت متعادل و منطقی را خواهیم‌داشت و کف‌‌‌‌‌سازی جدیدی برای صعود و رشد خیلی خوب خواهد شد.

    منبع: دنیای اقتصاد
    برچسب ها

    اخبار مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *