×

بازارهای مالی جهان با بدترین شروع سال در دهه گذشته روبرو شدند

  • کد نوشته: 236022
  • ۱۸ دی ۱۴۰۲
  • ۰
  • با ادامه افت سهام و اوراق‌بدهی، بازارهای مالی جهانی به بدترین شروع سال در یک دهه گذشته وارد شده‌اند.
    بازارهای مالی جهان با بدترین شروع سال در دهه گذشته روبرو شدند
  • با ادامه نزول قیمت سهام و اوراق‌بدهی، بازارهای جهانی در روز جمعه، با بدترین شروع سال در یک‌دهه‌ی گذشته روبرو شدند.

    این اتفاق در پی اطلاعات اقتصادی قوی و هشدارهای سیاستگذاران رخ داده است، که باعث محدود شدن امیدهای سرمایه‌گذاران به آغاز کاهش نرخ بهره در آینده نزدیک شده بود.

    بر اساس گزارش تحلیلی منتشر شده توسط فایننشال‌تایمز، تغییر نگاه سرمایه‌گذاران نسبت به روند نرخ بهره، منجر به افت ۱.۳۶ درصدی قیمت اوراق‌بدهی جهانی در هفته گذشته گردید و بدترین شروع سال برای این اوراق در طی ۱۴ سال اخیر را به ثبت رساند.

     افزایش نگرانی‌ها، به خصوص درباره مسیر سیاستگذاری پولی فدرال‌رزرو، باعث تحت‌تاثیر قرار گرفتن فضای بازارهای مالی شده است. این واقعیت که شاخص معیار سهام S&P ۵۰۰ برای اولین بار در ۱۰ هفته گذشته افت کرده و طولانی‌ترین روند صعودی هفتگی این شاخص در ۲۰ سال اخیر قطع شده است، نشان از افت روند بازار دارد. این شرایط باعث افت قیمت اوراق خزانه آمریکا شده و تاثیرات منفی را بر بازارهای مختلف گسترش داده است.

    تحلیلگران تأکید دارند که شروع ضعیف بازارهای مالی قابل‌انتظار بوده و با توجه به رالی چشمگیر پایان سال گذشته، این اتفاق مقرون به صرفه است.

    بازارها امیدوارند که پس از گذشت یک دوره استراحت کوتاه، سرمایه‌گذاران مجدداً به شوک‌های ناگهانی عادت کنند و این تصحیح در نهایت به تعادل برسد. برخی تحلیلگران نیز به امید بهبود نگرانی‌ها در آینده نزدیک، به خوش‌بینی سرمایه‌گذاران اشاره می‌کنند. در حال حاضر، تمرکز بر رصد مسیر سوددهی شرکت‌ها و پیش‌بینی افزایش ۱۱ درصدی سود آنها در سال جاری، مهمترین عامل در تعیین مسیر بازارها خواهد بود.

    منبع: بااقتصاد
    برچسب ها

    اخبار مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *