×

افزایش ۲۰ درصدی حاشیه سود خالص

  • کد نوشته: 3406
  • ۱۵ مهر ۱۳۹۶
  • ۰
  • شرکت سرمایه‌گذاری صنایع پتروشیمی ایران، «وپترو» که تحت مالکیت شرکت سرمایه‌گذاری نفت و گاز پتروشیمی تأمین و نیز سازمان تأمین اجتماعی قرار دارد در صورت‌های مالی پیش‌بینی درآمد هر سهم، حاشیه سود خالص خود را برای سال مالی منتهی به اردیبهشت ۱۳۹۷ حدود ۲۰ درصد افزایش داده است.

    افزایش ۲۰ درصدی حاشیه سود خالص
  • به گزارش پایگاه خبری بااقتصاد، شرکت سرمایه‌گذاری صنایع پتروشیمی امروز در تاریخ ۱۵ مهر ۱۳۹۶ ، صورت‌های مالی پیشبینی درآمد هر سهم خود برای سال مالی منتهی به ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۷ را در سامانه کدال منتشر کرد.


    طبق گزارش اعلام شده این شرکت، جمع کل درآمدهای شرکت برای سال مالی منتهی به اردیبهشت ۱۳۹۶ برابر با ۱۲۱ میلیارد و ۵۳۷ میلیون ریال بوده است که طبق پیش‌بینی شرکت قرار است این مبلغ به رقم ۱۸۲ میلیارد و ۷۹۲ میلیون ریال برسد.


    همچنین نسبت هزینه‌های عمومی، اداری و تشکیلاتی «وپترو» به درآمد کل که تا انتهای اردیبهشت ۱۳۹۶، حدود ۸۷ درصد بود اکنون طبق صورت‌های مالی پیش‌بینی‌شده قرار است تا سطح ۶۵ درصد کاهش یابد که نشان از افزایش حاشیه سود ناخالص شرکت دارد.


    حاشیه سود خالص پس از کسر مالیات نیز رشد ۱۹ درصدی را تجربه کرده است، به گونه‌ای که از ۲۴ میلیارد و ۶۹۳ میلیون ریال در اردیبهشت ۱۳۹۶، بنا به پیش‌بینی به حدود ۷۲ میلیارد ریال رسیده است که حکایت از افزایش بیش از دو برابری سود خالص شرکت در سال آینده دارد.


    بر این اساس سود هر سهم پس از کسر مالیات با سرمایه ۱۸۲۰۰۰۰ میلیون ریال، از ۱۴ ریال در اریبهشت امسال قرار است به ۴۰ ریال تا انتهای اردیبهشت ۱۳۹۷ برسد که به معنای افزایش حدود سه برابری سود هر سهم شرکت است. شرکت اعلام کرده است که حدود ۱۰ درصد از سود خالص را بین سهامداران تقسیم خواهد کرد.


    مهمترین سهامداران عمده شرکت سرمایه‌گذاری پتروشیمی ایران شامل شرکت سرمایه‌گذاری نفت و گاز پتروشیمی تأمین (سهامی عام) که مالکیت ۳۶ درصد سهم شرکت را دارد، سازمان تأمین اجتماعی که مالک ۳۳ درصد سهام شرکت است و نیز سایر سهامداران که هر کدام زیر ۵ درصد سهم شرکت را در اختیار دارند نیز در کل حدود ۳۱ درصد از مالکیت سهام شرکت را تشکیل می‌دهند. 


     

    برچسب ها

    اخبار مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *