×

معارفه شرکت ۷۰۰ میلیارد تومانی

  • کد نوشته: 4625
  • ۲۵ مهر ۱۳۹۶
  • ۰
  • شرکت فولاد کاوه کیش به عنوان دهمین عرضه اولیه امسال به تعداد ۳۵۰ میلیون سهم معادل ۵ درصد از سهام این شرکت فردا(چهارشنبه) به شیوه ثبت سفارش جهت کشف قیمت عرضه اولیه خواهد شد

    معارفه شرکت ۷۰۰ میلیارد تومانی
  • به گزارش پایگاه خبری “با اقتصاد”، جلسه معارفه و  بررسی وضعیت شرکت ” فولاد کاوه جنوب کیش ” در شرکت بورس اوراق بهادار  با حضور روح الله حسینی مقدم معاون ناشران بورس اوراق بهادار، عبدالمجید شریفی رئیس هیات مدیره، علی دهاقین مدیر عامل و دیگر مدیران این شرکت آغاز شد.


    امروز ۲۵ مهرماه جلسه معارفه  شرکت ‌ فولاد کاوه جنوب کیش در جمع خبرنگاران بازار سرمایه برگزار شد.« فولاد کاوه جنوب کیش » با سرمایه ۷۰۰ میلیارد تومانی، به عنوان پانصد وهفتمین شرکت، دوم بهمن سال گذشته برای دومین بار در بازار اول معاملات بورس اوراق تهران در گروه فلزات اساسی  و با نماد “کاوه ” درج شده است.


    فولاد کاوه جنوب کیش که سال گذشته با سرمایه ۷۰۰ میلیارد تومانی در بورس درج نماد شده، آماده عرضه اولیه ۱۰ درصد سهام (۷۰۰ میلیون سهم) شد.


    فولاد کاوه جنوب کیش سال ۸۵ با سرمایه اولیه یک میلیارد تومانی تاسیس و بعداز طی فرایند تکامل و تبدیل شدن به شرکت سهامی عام با سرمایه اسمی ۶۰۰ میلیارد تومانی، دو سال پیش درج نماد شده بود اما این شرکت با افزایش سرمایه ۱۶.۶ درصدی ، ۷۰۰ میلیارد تومانی شده است. 


    در ترکیب سهامداری این شرکت، گسترش صنایع معدنی کاوه پارس ،بنیاد مستضعفان و سرمایه گذاری سینا به ترتیب با ۵۱ ، ۳۷.۹ و ۱۰ درصد حضور دارند.


    روح الله حسینی مقدم، معاون ناشران و اعضا بورس تهران در جلسه معارفه شرکت فولاد کاوه جنوب کیش گفت :فرایند عرضه اولیه به گونه ای است شاید نتوان از همه مشارکت کنندگان انتظار داشت قیمت مناسب در عرضه اولیه ارایه کنند. 


    حسینی مقدم ادامه داد: عرضه اولیه این شرکت به روش بوک بیلدینگ با محدوده قیمتی بین ۱۷۴تا ۱۷۶تومان بوده است. 


    وی در این خصوص بیان کرد: دلیل این قیمت برای عرضه اولیه بخاطر آن است که سهامدار عمده با توجه به گزارشات کارشناسی تهیه شده و براساس صورت های مالی بازار منعکس شده است. 


    حسینی مقدم در ادامه افزود: گزارشات ۶ماهه و پیش بینی که قرار بود شرکت قبل عرضه اولیه منتشر کند بر روی کدال قرار گرفته است و نیاز به گزارش جدیدی نیست


    در همین راستا علی دهاقین مدیر عامل شرکت فولاد کاوه جنوب کیش گفت: شرکت فولاد کاوه جنوب یک شرکت نوبنیاد و جوان است که در سال ۸۵ با سرمایه ۱۰ میلیارد تاسیس شد و در سال ۹۵ با سرمایه ۷هزار میلیارد رسیده است و پیرو گزارشات ارسالی به بورس منتظر افرایش سرمایه به ۱۰ هزار میلیارد هستیم.


    دهاقین گفت :فاز یک فولاد سازی در سال ۹۵ افتتاح و در همان سال اول توانست ۶۰۰ هزار تن تولید و ۵۰ درصد آن را صادر کند. همچنین فاز دو فولاد سازی شرکت با ظرفیت ۱۲۰۰۰۰۰تن در حال احداث است.


    مدیر عامل شرکت فولاد کاوه جنوب کیش در مورد صادرات “کاوه” هم گفت: سال ۹۴ صادرات فولاد کشور به ۴ میلیون تن و در سال ۹۵ به ۶ میلیون تن رسید و در سال ۹۶ بیش از ۷ میلیون تن خواهد بود. این به معنی پشتیبانی دولت از صادرات بوده و شرکت قرار است حدود ۶۰۰ هزار تن از شمش بیلت فولادی را صادر کند.


    دهاقین در مورد برتری های شرکت اظهار داشت: این شرکت با توجه به نوع طراحی و دستگاه‌های تولید نسبت به سایر شرکتهای فولادی دارای مزیت بهره‌وری است. به طوریکه در سال دوم تولید به ۸۰ درصد ظرفیت رسیده است.


    عبدالمجید شریفی در مورد اینکه عمده فروش این شرکت صادراتی بوده است گفت: براساس برنامه ریزی بحث توسعه بازار همواره در شرکت مطرح است، کشورهای حوزه خلیج فارس مانند عمان، امارت و کشورهای جنوب شرق آسیا مانند تایلند، مالزی،اندونزی  و تایوان انجام شده است.


    وی در ادامه گفت: بر اساس نیاز کشورها بحث صادرات را داریم. اردن و فیلیپین نیز در برنامه های آینده شرکت هستند، همچنین افزایش ۴۰ درصدی صادرات به کشور تایلند نیز داشتیم.


     


    خبر در حال تکمیل است 

    برچسب ها

    اخبار مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *