×

شاخص ترین مولفه تاثیرگذار بر بازار سهام در سال آینده ، چیست؟

  • کد نوشته: 243392
  • ۲۶ اسفند ۱۴۰۲
  • ۰
  • یک تحلیلگر بازار سرمایه ، نرخ دلار نیما را موثرترین مولفه بر بازار سهام در ابتدای سال آینده عنوان کرد.
    شاخص ترین مولفه تاثیرگذار بر بازار سهام در سال آینده ، چیست؟
  • نوید خاندوزی، تحلیلگر بازار سرمایه عنوان کرد: با نزدیک‌شدن به پایان سال ‌نمی‌توان در مورد بازار تحلیل خاصی ارائه کرد، در مورد خبرهایی که قرار بود به بازار مخابره شود نیز اطلاعات جدیدی مخابره نشد و انتظار بازار برای رسیدن خبرهای بیشتر از آنچه در هفته‌های گذشته شنیده می‌شد نیز محقق نشد. وی ادامه داد: بازار سرمایه در انتظار خبرهای متعددی بود، خبرهایی از جمله تجدیدارزیابی دارایی خودرویی‌ها، تسعیر ارز بانک‌ها و خبر فرمول پالایشی‌ها و بازار در نتیجه این بی‌خبری وارد وضعیت ثابتی شد و به‌نظر می‌رسد در روزهای باقی‌مانده سال‌ واکنش خاصی نداشته‌باشد.

    از طرف دیگر هم به‌نوعی موضوع معامله بلوکی شتران و شاراک مقداری بر وضعیت بازار اثرگذار بود و باعث شد بخشی از پول شتران از صندوق‌ها خارج شود که این موضوع به‌کار‌‌گزاری‌ها فشار آورد و تصمیم بانک‌مرکزی نیز موقتا تاثیرگذار بود و همه‌چیز را تحت‌تاثیر قرار داد. خاندوزی با اشاره به اینکه نباید انتظار شروع متفاوتی از بورس در سال‌جدید داشت، گفت: به‌نظر من بازار سرمایه در سال‌جدید شروعی منفی نخواهد داشت، اگرچه رشد شارپی خیلی بعید به‌نظر می‌رسد، اما در سال‌جدید قطعا شاهد رشد خواهیم بود و می‌توان گفت بازار سرمایه در سال‌جدید وضعیت بسیار بهتری نسبت به سال‌جاری داشته‌باشد.

    این تحلیلگر بورسی درخصوص شاخص‌ترین محرکی که می‌تواند بازار را در سال‌جدید تحت‌تاثیر قرار دهد نیز گفت: در این‌خصوص می‌توان به موضوع دلار نیمایی اشاره کرد. دلار نیمایی و رشد آن و خبرهای خودرویی دست‌کم در سه ماه ابتدایی سال‌می‌تواند بازار را تحت‌تاثیر قرار دهد.

    منبع: دنیای اقتصاد
    برچسب ها

    اخبار مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *