×

ورود ۱۲ پروژه معوق به فاز تکمیلی با پرداخت بدهی های معوق به بانک توسعه اسلامی

  • کد نوشته: 239155
  • ۱۷ بهمن ۱۴۰۲
  • ۰
  • رییس کل سازمان سرمایه گذاری و کمک‌های فنی و اقتصادی گفت: با پرداخت بدهی معوق 300 میلیون دلاری به بانک توسعه اسلامی در دولت سیزدهم، 12 پروژه ای که به دلیل کمبود بودجه به حالت معوق درآمده بود به فاز تکمیلی وارد شد.
    ورود ۱۲ پروژه معوق به فاز تکمیلی با پرداخت بدهی های معوق به بانک توسعه اسلامی
  • علی فکری روز سه شنبه در نشست خبری با اشاره به رونمایی از اطلس سرمایه گذاری گفت: مهمترین خدمت اطلس سرمایه گذاری کاهش هزینه سرمایه گذاری از طریق مکان یابی مناسب است.

    وی افزود: یکی از ابزارهایی بود که سابقه آن به دهه ۸۰ باز می گردد و از ابتدای دولت قول داده بودیم که به اتمام برسانیم.

    وی درخصوص جذب سرمایه گذاری در طول دوره دولت سیزدهم گفت: راهبرد کلان دولت توسعه روابط با کشورهای همسایه است و در این راستا مجموع حجم سرمایه گذاری جذب شده ۱۰ میلیارد و ۶۰۸ میلیون دلار است و نخستین کشور روسیه ، چین، امارات متحده و بعد ایرانیان خارج از کشور، ترکیه، عراق و هند در رتبه‌های دیگر قرار دارند.

    وی افزود: در شرایطی که تغییری در محدودیت روابط و مناطق پیرامونی نداشتیم میزان جذب سرمایه معتبر افزایش قابل توجهی داشته است.

    معاون وزیر گفت: سرمایه گذاران در بخش‌های مختلفی وجود داشت بیشترین سرمایه گذاری خارجی نزدیک به پنج میلیارد دلار در این بخش است و بخش صنعت در بخش بعدی قرار دارد.

    وی درباره ارتباط با نهادهای بین المللی گفت: در دولت سیزدهم مقرر شد دیگر منتظر رفع تحریم نباشیم و راه های برقراری ارتباط را پیدا کنیم یکی از کارهای ابتدایی تسویه مطالبات بود و سیاست کلی برای اصلاح روابط با کشورهای اسلامی بود و در مرحله بعد وارد تسویه بدهی بود در بانک توسعه اسلامی از طریق عراق ۳۰۰ میلیون دلار از بدهی‌های معوق پرداخت شد و ۱۲ پروژه نیمه کاره دوباره فعال و در مسیر تکمیل قرار گرفت.

    منبع: ایرنا
    برچسب ها

    اخبار مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *