×

پیش فروش اولیه بلیت های قطار برای اسفند ماه از طریق سامانه های آنلاین انجام خواهد شد

  • کد نوشته: 239081
  • ۱۶ بهمن ۱۴۰۲
  • ۰
  • مدیرعامل راه آهن جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد که پیش فروش بلیت های قطار برای تاریخ اسفندماه در مرحله از طریق سامانه های آنلاین فروش انجام خواهد شد و پس از آن به آژانس های اختصاص می یابد.
    پیش فروش اولیه بلیت های قطار برای اسفند ماه از طریق سامانه های آنلاین انجام خواهد شد
  • «سید میعاد صالحی» امروز (دوشنبه) در خاتمه مراسم ورود ۶۸۵ دستگاه ناوگان نو و بازسازی شده به شبکه ریلی با حضور وزیر راه و شهرسازی، در جمع خبرنگاران افزود: با توجه به مراجعات و درخواست‌های مکرر مردم برای عدالت بیشتر در دسترسی به بلیت‌ قطارهای مسافری، مشکلاتی که از گذشته برای تهیه بلیت وجود داشت و شاهد عرضه کم بلیت‌ها در مراجعات غیرحضوری بودیم، همچنین دسترسی بیشتر آژانس‌ها در نیم تا یک ساعت اولیه به بلیت‌ها، تصمیم گرفته شد تا جای ممکن به سمت فروش‌ اینترنتی بلیت‌ها برویم.

    وی بیان‌داشت: امروز شاهد افزایش ضریب نفوذ اینترنت در سطح کشور هستیم، همچنین اکثر افراد حداقل یک دستگاه تلفن همراه دارند و قادر به انجام تراکنش‌های اینترنتی هستند که همه اینها ما را در اجرای فروش اینترنتی بلیت مصمم کرد.

    معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه‌داد: در گام نخست در راستای رفاه مردم و افزایش عدالت، در مدت سه ماه سه پیش فروش را برای آژانس‌ها و اینترنتی به صورت همزمان انجام دادیم که بازخوردهای خوبی نیز به همراه داشت.

    وی گفت: در گام بعدی، به صورت آزمایشی و قبل از انجام پیش فروش‌های نوروزی، پیش‌فروش دیگری برگزار می‌شود.

    صالحی خاطرنشان‌کرد: مطابق آمارهایی که در اختیار داریم، تاریخ‌های مطلوب برای سفرها در همان نیم ساعت نخست پیش فروش توسط آژانس‌ها در اختیار گرفته می‌شد و بر این اساس، در گام اصلاحی تصمیم بر آن شد تا در ساعت‌های اولیه کل پیش‌فروش را به مردم (و نه آژانس‌ها) اختصاص دهیم و پس از آن، نزدیک به ۲ هزار آژانس کشور می‌توانند به خرید سایر بلیت‌ها اقدام کنند.

    وی اضافه‌کرد: در این زمینه امکان پیش فروش از سوی ۲۵ سکوی اینترنتی فراهم شده است.

    مدیرعامل شرکت راه‌آهن با تاکید بر عدم تغییر قیمت بلیت‌ها، اظهار داشت: پس از انجام پیش‌فروش اسفندماه، پیش‌فروش ‌های نوروزی را در دستور کار قرار خواهیم داد.

    برنامه‌ریزی برای افزایش یک‌هزار واگن به ناوگان ریلی

    وی با اشاره به وجود حدود یک‌هزار واگن مسافری در کشور، ابراز امیدواری کرد بتوان یک‌هزار دستگاه دیگر به ناوگان اضافه کرد.

    صالحی خاطرنشان کرد: تامین بخش عمده‌ای از این واگن‌ها با توجه به مشوق‌هایی که وجود دارد، توسط بخش خصوصی انجام خواهد شد.

    وی همچنین به اضافه شدن ۶۸۵ واگن نو و بازسازی شده به ناوگان ریلی اشاره کرد و گفت: در ۲ سال و نیم گذشته از دولت سیزدهم، فاصله معنی‌داری در تعداد ناوگان توسعه یافته در مقایسه با سال‌های پیش از آن ایجاد شده است.

    معاون وزیر راه و شهرسازی ابراز امیدواری کرد در مدت باقی مانده تا پایان سال بتوان تعداد واگن‌های بیشتری را وارد شبکه ریلی کرد تا مردم با رفاه بیشتری ایام عید را سپری کنند.

    به گزارش ایرنا، امروز در مراسمی با حضور وزیر راه و شهرسازی تعداد ۶۸۵ دستگاه ناوگان نو و بازسازی شده شامل لوکوموتیو، واگن‌های باری و مسافری به شبکه ریلی به ارزش سه‌هزار و ۳۵۸ میلیارد تومان وارد شبکه ریلی شد.

    منبع: ایرنا
    برچسب ها

    اخبار مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *