×

برهم صالح، معاون دوم جلال طالبانی از اتحادیه میهنی جدا شد

  • کد نوشته: 3030
  • ۱۱ مهر ۱۳۹۶
  • ۰
  • برهم صالح از اعضای عالی‌رتبه اتحادیه میهنی و معاون دوم جلال طالبانی با اعلام تشکل سیاسی جدید به نام «هم‌پیمانی دموکراسی و عدالت»، رسماً از اتحادیه میهنی کردستان جدا شد.

    برهم صالح، معاون دوم جلال طالبانی از اتحادیه میهنی جدا شد
  • به گزارش پایگاه خبری بااقتصاد به نقل از کردپرس، برهم صالح معاون دوم  جلال طالبانی دبیرکل اتحادیه میهنی کردستان با انتشار پیامی ویدیویی رسماً جدا شدن خود از این حزب را اعلام کرد.


    برهم صالح طی روزهای گذشته اعلام کرد که تشکل سیاسی جدیدی را در واکنش به انحصار طلبی قدرت و حکمرانی خانوادگی در اقلیم، تحت عنوان «هم پیمانی دمکراسی و عدالت» تشکیل داده و آن را در چارچوب لیست جدید در انتخابات آتی اقلیم کردستان مشارکت می دهد.


    وی در حال حاضر رهبری این لیست جدید را بر عهده دارد.


    برهم صالح تاکید کرده که هدف از تشکیل این لیست جدید، تغییر در ماهیت و اساس حکمرانی در اقلیم کردستان است؛ چرا که مقابله با ستم و بی عدالتی موجود در اقلیم از عهده یک شخص و یا یک حزب و یا حتی یک منطقه بر نمی آید و نیازمند همکاری و هم پیمانی گسترده است.


    وی اشاره می کند که تلاش های پیشین برای ایجاد اتحاد و یکپارچگی در صفوف کردهای اقلیم با شکست مواجه شده و لیست وی سعی در ایجاد آشتی ملی و اجتماعی در اقلیم و حل مشکلات کنونی از جمله مسئله قطع حقوق، تبعات جنگ داخلی, سلطه احزاب بر تمامی ارکان اقلیم و دخالت در بازار و اقتصاد نبود  استراتژی امنیتی منسجم، پراکندگی در تصمیمات سیاسی، مشکلات نفتی و سلطه خانوادگی بر اقلیم و همچنین انتقال مسالمت آمیز قدرت را  دارد.


    وی تاکید کرده که باید این واقعیت را درک کرد که احقاق حقوق مردم اقلیم از طریق حکومتی عادل و حاکم سالم محقق می شود و ستم و از دست اعتماد شهروندان به دولت و حاکمیت منشا تهدید و خطر برای حال و آینده اقلیم است.


     

    برچسب ها

    اخبار مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *