×

افزایش ۶۷ درصدی حجم سرمایه‌گذاران

  • کد نوشته: 4067
  • ۱۹ مهر ۱۳۹۶
  • ۰
  • سی ان بی سی در تحلیلی اعلام کرد: بازار سهام ایران مدیون افزایش قیمت کالاهای جهانی و رشد سه صنعت است.

    افزایش ۶۷ درصدی حجم سرمایه‌گذاران
  • ‌به گزارش پایگاه خبری “بااقتصاد”، شبکه تلویزیونی سی ان بی سی با ارائه تحلیلی درباره بازار سهام ایران اعلام کرد: شاخص بورس تهران به رغم کاهش یک درصدی در هفته اما ۲ درصد در ماه،۴.۵ درصد در ۳ ماه و ۷ درصد در ۶ ماهه افزایش یافته است.


    در طول ۵ ماه گذشته،حجم سرمایه گذاران در بورس تهران ۶۷ درصد افزایش یافته است. ایران از زمانی که معاهده هسته‌ای را امضا کرده با نتایج متفاوتی مواجه شده و از کسب و کار و سرمایه گذاران اروپا و آسیا استقبال کرده است. از سوی دیگر، ارزان بودن کالاهای ایرانی برای اروپایی ها و آسیایی ها، سرمایه گذاری در ایران را به صرفه کرده است.


    سرمایه گذاران ایرانی از بریتانیا، اروپا، ترکیه، روسیه، کره جنوبی و چین در حال ورود به بورس تهران هستند و بیشتر این علاقه مندی جهت سرمایه گذاری در بخش مصرف کننده،زیرساخت و انرژی ایران بوده است.


    با وجود تمایل بسیاری از ایرانی ها برای پیشبرد اقتصاد،بازار سهام ایران همچنان با پتروشیمی،معدن و فلزات ارتباط دارد.بورس تهران بخش بزرگی از عملکرد قابل اطمینان را در سال جاری به افزایش قیمت کالاهای جهانی مدیون است.علاوه بر این،بازار ارز نیز برای ایران مطلوب است.


     

    برچسب ها

    اخبار مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *