×

اخبار متضاد ارز مسافرتی

  • کد نوشته: 5023
  • ۳۰ مهر ۱۳۹۶
  • ۰
  • رسانه‌ها در حالی اخبار متضادی درباره ارز مسافرتی زائرین اربعین منتشر کرده‌اند که هنوز اخبار دقیقی مبنی بر مبلغ و افرادی که شرایط دریافت این نوع ارز را دارند در دسترس نیست.

    اخبار متضاد ارز مسافرتی
  • به گزارش پایگاه خبری “بااقتصاد” به نقل از تسنیم، بر اساس اخباری که برخی رسانه های نزدیک به دولت منتشر کرده اند، بانک مرکزی از چند ماه قبل فروش ارز مسافرتی را ممنوع کرده بود ولی با اصلاح در برخی بندهای بخشنامه ممنوعیت فروش ارز مسافرتی این امکان را فراهم کرده تا همزمان با اربعین حسینی زائران بتوانند ارز با قیمت مبادله ای دریافت کنند.


    برهمین اساس، زائرانی که در سامانه حج و زیارت (سماح) ثبت نام کرده باشند می توانند در اربعین حسینی ۲۰۰ دلار ارز مسافرتی با قیمت مبادله ای از نظام بانکی دریافت کنند.


    بانک مرکزی درباره جزئیات پرداخت ارز مسافرتی به زائران اربعین حسینی اعلام کرده که بخشنامه درج شده در برخی رسانه ها اصلاحاتی دارد که بزودی این بانک متن صحیح را منتشر می کند. البته با گذشت چند ساعت هنوز اطلاعیه ای از این بانک برای اطلاع رسانی درباره صحت و سقم خبر منتشر نشده است.


    ولی با این حال برخی خبرگزاری های نزدیک به دولت اعلام کرده اند که “بر اساس اطلاعات دریافتی از بانک مرکزی این بانک بر اساس مقررات ارزی  موظف است به افرادی که در سامانه حج و زیارت (سماح) ثبت نام می‌کنند و در قالب کاروان‌های رسمی و مورد تایید این سازمان به عتبات اعزام می‌شوند ارز پرداخت کنند”.


    این درحالی است که برخی رسانه ها اعلام کرده اند” زائران اربعین امسال هم حداکثر ۲۰۰ دلار به نرخ مبادله‌ای از بانکها دریافت می‌کنند که بر این اساس هر مسافر با ارایه گذرنامه و بلیت، می‌تواند از طریق شعب بانکهای ملی، ملت و سامان اقدام کند.”


    اولین بار نیست که در سکوت و ضعف اطلاع رسانی بانک مرکزی ابهاماتی درباره موضوعات مهمی که بخش عمده ای از مردم را دربر می گیرد، بوجود آمده است؛ بی شک ضعف مدیریت روابط عمومی بانک مرکزی است که فضا را برای انتشار نصف و نیمه خبرها و سیاست های مهم بانک مرکزی مهیا کرده است.


     

    برچسب ها

    اخبار مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *