×

صعود بورس با موتور جهانی

  • کد نوشته: 5220
  • ۰۲ آبان ۱۳۹۶
  • ۰
  • یک تحلیل گر بازار سرمایه گفت: بخش عمده رشد اخیر شاخص کل بورس تهران مرهون افزایش قیمت‌ها در بازارهای جهانی بوده است.

    صعود بورس با موتور جهانی
  • به گزارش پایگاه خبری “بااقتصاد” مهرزادمنتظری درخصوص دلائل رکوردشکنی مثبت شاخص بورس افزود: وقتی راجع به بورس تهران صحبت می شود باید به ترکیب صنایعی که در بورس حضور دارند و همینطور وزن و تاثیر هر صنعت بر روی شاخص توجه جدی شود.


    وی در ادامه با اعلام اینکه ۵۰ درصد صنایع بورس تهران بصورت مستقیم با قیمت های جهانی در ارتباط است، اظهارداشت: هر نوسان و تغییری در قیمت های جهانی رخ دهد بدون شک تاثیر قابل توجهی روی بازار بورس برجا خواهد گذاشت.


    این تحلیل گر بازار سرمایه گفت: شرکت های بورسی که بصورت مستقیم با قیمت های جهانی در ارتباط هستند می توان به واحدهای پتروشیمی، نفتی، معدنی، فولادی و مواردی از این دست اشاره کرد.


    وی افزود: طی هفت ماهه امسال روند قیمت جهانی برخی از کالاهای معدنی به ویژه فولاد، مس و روی صعودی بوده است.


    منتظری با بیان اینکه قیمت جهانی فولاد خیلی متاثر از تحولات چین است، گفت: نرخ این کالا در این مدت ۳۵ تا ۴۰ درصد و قیمت جهانی مس ۱۵ تا ۲۰ درصد رشد داشته است.


    وی ضمن اشاره به این جمله که نفت خام از محدوده زیر ۵۰ دلار هم اکنون در دامنه بالای ۵۰ دلار در بازارهای جهانی معامله می شود، افزود: تمامی این موارد و مسائل موجب شد بخشی از بورس تهران که متاثر از قیمت جهانی است با افزایش درآمد و به تبع رشد قیمت سهام رو به رو شود.


    این کارشناس بازار بورس اظهارداشت: جدا از این تثبیت سود بانکی روی ۱۵ درصد از سوی بانک مرکزی طی سال جاری اتفاق بسیاری خوبی برای اقتصاد، بازار سرمایه و بخش های مختلف سرمایه گذاری در کشور بود.


    وی در خصوص تاثیر تثبیت سود بر بازار سرمایه نیز گفت: نرخ سود بدون ریسک که برای سرمایه گذاری در هر بازاری ملاک است هم اکنون از ۲۱ به ۱۵ درصد تقلیل پیدا کرده است.


    منتظری افزود: به یقین این کاهش نرخ سود بدون ریسک موجب می شود بازارهایی مانند سهام رونق بهتری را تجربه کنند.


    وی یادآورشد: بخشی از رشد شاخص بورس علاوه بر قیمت های جهانی می توان گفت متاثر از کاهش سود بانکی و تقلیل نرخ بازده بدون ریسک در اقتصاد بوده است.


     


    منبع:رادیواقتصاد


     


     

    برچسب ها

    اخبار مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *