×

عراق در تدارک انهدام داعش

  • کد نوشته: 5285
  • ۰۳ آبان ۱۳۹۶
  • ۰
  • نیروهای مشترک عراق امروز در بیانیه‌ای اعلام کردند که برای انجام عمیات پایانی و پاکسازی نهایی گروه تروریستی داعش از عراق آماده می‌شوند.

    عراق در تدارک انهدام داعش
  • گزارش پایگاه خبری «با اقتصاد» به نقل از ایرنا، در این بیانیه آمده است، این عملیات شامل آزادسازی شهرهای ‘راوه’ و ‘القائم’ در نزدیکی مرز عراق با سوریه خواهد بود و بزودی آغاز می‌شود. 


    فالح الفیاض مشاور امنیت ملی نخست وزیر و رئیس سازمان بسیج مردمی عراق (الحشد الشعبی) سه شنبه در یک گفت وگو اعلام کرده بود که تا پایان داعش در عراق، ساعاتی بیش نمانده است.


    در همین حال پلیس استان الانبار عراق نیز از اعزام چهار هنگ از نیروهای خود برای شرکت در این عملیات و به دست گرفتن کنترل این دو شهر پس از آزادی آن خبر داد. 


    ارتش عراق اعلام کرده که برای آگاهی مردم منطقه از انجام این عملیات، ده‌ها هزار برگه اعلامیه از طریق هواپیما در منطقه توزیع کرده است. 


    گروه تروریستی تکفیری داعش از ژوئن ۲۰۱۴ (خرداد ۹۳) در یک عملیات وسیع با همکاری برخی مسوولان محلی و کشورهای خارجی موفق شد به سرعت نزدیک به نیمی از خاک عراق را اشغال کند. نیروهای مشترک عراق بویژه نیروهای داوطلب مردمی (الحشد الشعبی) موفق شدند طی کمتر از سه سال بسیاری از بخش‌های اشغال شده عراق را آزاد کنند. 


    پیشتر آمریکا و متحدان غربی‌اش اعلام کرده بودند که برای شکست داعش در عراق بیش از ده سال زمان نیاز است. 


     

    برچسب ها

    اخبار مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *