×

پیش بینی فتح قله ی ۹۰ هزارواحد ی شاخص کل

  • کد نوشته: 5349
  • ۰۵ آبان ۱۳۹۶
  • ۰
  • پایگاه خبری “بااقتصاد” از دو کارشناس وتحلیل گر بازار سرمایه درمورد روند بازار سرمایه در هفته دوم آبان ماه پرسیده است .

    پیش بینی فتح قله ی ۹۰ هزارواحد ی شاخص کل
  • به گزارش پایگاه خبری “بااقتصاد” یکی از مواردی موجب رشد بازار سهام می شود افزایش قیمت جهانی کامودیتی(کالاها) خواهد بود، چرا که بیش از ۶۰ درصد از بازار سرمایه ایران با قیمت جهانی محصولات ارتباط مستقیم و غیر مستقیمی دارند و می توانند بر درآمد فروش و هزینه های این شرکت ها اثرگذار باشند و بالطبع، سودآوری این شرکت ها را دستخوش تغییر قرار می دهند.


    پایگاه خبری “بااقتصاد” از دو کارشناس وتحلیل گر بازار سرمایه درمورد روند بازار سرمایه در هفته دوم آبان ماه پرسیده است . شرح آنرا میتوانید در ادامه بخونید.


     


    بهزاد صمدی  بهزار صمدی-مدرس وتحلیلگر بازار سرمایه


    چارت شاخص کل از سال ۱۳۷۰ ،  همواره در دور دوم ریاست جمهوری ها با رشد خوب و شارپی همراه بوده که در دور دهم ریاست جمهوری این رشد بیشتر به چشم میخورد. اما  رشد شاخص کل در این دوره های خاص طبیعتا باید دلایل خاص خود مانند: رشد قیمت دلا ر، رشد نفت ، رشد کامودیتی ها همراه بوده است.


    در شرایط فعلی بازار سرمایه  از یک پروسه اصلاحی ۴ ساله از سال ۹۲ خارج شده است، در این پروسه اصلاحی فقط شاهد یک ریز موج مربوط به رشد گروه خودرو بوده است!


    اما با توجه به رشد قیمت های کامودیتی و نفت و البته نرخ دلار ، لذا این انتظار وجود دارد که بازار همچنان در بلند مدت صعودی دنبال شود ، اما تنها ریسکی که شاید صرفا هیجان کوتاه مدت برای بازار محسوب شود بحث برجام و تصمیمات کنگره در مورد برجام خواهد بود !


    شاخص کل محدوده ۸۷۷۰۰ واحد به یک محدوده مقاومتی برخورد خواهد داشت و انتظار اصلاح زمانی و واحدی داریم .انتظار دارم شاخص کل تا پایان سال به سمت ۹۴ هزار واحدی حرکت نماید .در مورد صنایع پیشروبازار سرمایه نیز به  گروه پالایشی و شیمیایی های دلاری ( بخصوص  شرکت های وابسته به اوره ؛ و متانول  ) دراولویت و درادامه گروه زراعت و دامداری رو پتانسیل رشد خوبی دارند.


     


    شکور علی شاهی  شکور علی شاهی-تحلیلگر بازار سرمایه


    به نظر می رسد شاخص کل در هفته دوم آبان ماه صعودی باشد و حتی احتمال گذر از کانال ۸۷،۰۰۰ واحد و رسیدن به محدوده بیش از ۸۸،۰۰۰ واحد نیز وجود دارد. مقاومت‌های پیش روی شاخص کل در محدوده ۸۷،۰۰۰ واحد، ۸۷،۵۰۰ واحد و ۸۷،۷۰۰ واحد قرار دارند که البته قدرت این مقاومتها را نمی توان در حدی دانست که از ادامه روند صعودی آن جلوگیری کنند. در صورت افت شاخص محدوده حمایتی ۸۵،۰۰۰ واحد، ۸۴،۵۰۰ واحد و ۸۳،۸۰۰ واحد هر کدام به تنهایی آنقدر قدرتمند هستند که از کاهش شاخص کل جلوگیری نمایند. امید به افزایش قیمت در شاخص کل بیش از ۶۵ درصد است و انتظار موفقیت فروشندگان پایین به نظر می رسد.


    شاخص کل در مجموع و در میان مدت می تواند قله های جدیدی مثل ۹۰،۰۰۰ واحد و ۹۲،۰۰۰ واحد را فتح کند. صنعت فلزات اساسی، کانه های فلزی و فرآورده های نفتی می توانند در این صعود نقش بسزایی داشته باشند.


    دلار که در مجموع حرکتی رو به رشد دارد و احتمال افزایش آن بیش از احتمال کاهش آن به نظر می رسد، بعید به نظر می رسد که در هفته دوم آبان از محدوده  ۴۰،۷۰۰ ریال فراتر رود. اما در کل و در میان مدت هدفی حدود ۴۲،۰۰۰ریال برای آن می توان متصور بود. در صورت حرکت کاهشی محدوده ۴۰،۰۰۰ ریال و ۳۹،۷۵۰ ریال برای دلار حمایتهای مناسبی هستند.


    نمودار

    برچسب ها

    اخبار مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *