×

تسهیلات بخش کشاورزی باید تک رقمی باشد

  • کد نوشته: 5381
  • ۰۶ آبان ۱۳۹۶
  • ۰
  • وزیر جهادکشاورزی معتقد است که تسهیلات بخش کشاورزی به‌عنوان یکی از مهمترین بخش‌های تاثیرگذار بر اقتصاد ایران، باید تک رقمی باشد.

    تسهیلات بخش کشاورزی باید تک رقمی باشد
  • به گزارش پایگاه خبری «با اقتصاد» به نقل از ایسنا، محمود حجتی در حاشیه‌ی بازدید از اسکرین هاوس باغ مرکبات شهرستان جهرم، گفت: از آذرماه سال ۱۳۹۲ و همزمان با فعالیت دولت تدبیر و امید، خط اعتباری مکانیزاسیون کشاورزی در بانک کشاورزی راه‌اندازی شد.


    وی تاکید کرد: به صورت عام در تمام زمینه‌ها اعم از زراعت، باغبانی، دامپروری و شیلات بحث مربوط به مکانیزاسیون بحث محوری و اساسی است.


    او اعتبار پیش‌بینی شده برای خط اعتباری مکانیزاسیون کشاورزی را ۸۰۰ میلیارد تومان اعلام و اضافه کرد: این خط اعتباری هیچ زمانی بدون پشتوانه نمانده و عملکرد این خط اعتباری تاکنون بیش از ۵۰۰۰ میلیارد تومان بوده است.


    حجتی با بیان اینکه تاکنون تسهیلات ۱۵ درصدی را در اختیار تولیدکنندگان و بهره‌برداران بخش کشاورزی قرار داده‌ایم، گفت: تسهیلات بخش کشاورزی باید تسهیلات تک رقمی باشد تا تولید اقتصادی شود؛ درصدد این هستیم که تسهیلات را با بهره کمتر به بهره برداران بدهیم.


    وزیر جهاد کشاورزی همچنین گفت: در ارتباط با چگونگی بهره‌برداری از  آب شهرستان، جهرم اولین منطقه‌ای در کشور بود که سیستم‌های نوین آبیاری (آبیاری تحت فشار) در آن انجام شده است.


    حجتی افزود: در باغ مرکباتی که پوشش توسط خود باغدار ایجاد شده، ۳۰ درصد افزایش بهره وری در مصرف آب داشته و کیفیت و ماندگاری محصول نیز بیشتر می‌شود.


     


     

    برچسب ها

    اخبار مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *