×

طرح اتهام کمپین ترامپ با روسیه / آغاز فرافکنی‌های ترامپ علیه کلینتون

  • کد نوشته: 5389
  • ۰۶ آبان ۱۳۹۶
  • ۰
  • براساس گزارش رسانه‌های آمریکایی، کمیته ویژه تحقیق درباره ارتباط کمپین انتخاباتی دونالد ترامپ با روسیه اقدام به طرح نخستین اتهام‌ها علیه متهمان این پرونده کرده اما هنوز مشخص نشده که این اتهامات علیه چه کسی یا چه کسانی مطرح شده است.

    طرح اتهام کمپین ترامپ با روسیه / آغاز فرافکنی‌های ترامپ علیه کلینتون
  • به گزارش پایگاه خبری «با اقتصاد» به نقل از ایسنا، یک هیات منصفه عالی فدرال آمریکا روز جمعه اقدام به ثبت نخستین اتهام‌ها در تحقیقات مربوط به مداخله روسیه به نفع دونالد ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ آمریکا کرد.


    با این حال یک منبع خبری گفت: کیفرخواست مطرح شده براساس دستور یک قاضی فدرال مهر و موم شده است و بنابراین مشخص نیست که اتهامات چه چیزی هستند یا چه کسی هدف این اتهامات است.


    این منبع افزود که ممکن است کیفرخواست مذکور روز دوشنبه از مهر و موم خارج شود.


    طرح این اتهامات از سوی کمیته تحقیقات ویژه پرونده ترامپ – روسیه نخستین بار اوایل روز جمعه توسط شبکه سی‌ان‌ان گزارش شد و این شبکه گفت که متهم این پرونده احتمالا روز دوشنبه بازداشت خواهد شد.


    ماه ژانویه آژانس‌های اطلاعاتی آمریکا به این نتیجه رسیدند که روسیه در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ برای کمک به دونالد ترامپ در شکست رقیب انتخاباتی‌اش هیلاری کلینتون مداخله کرده و بدین منظور دست به حملات سایبری و انتشار ایمیل‌های رسوا کننده و اشاعه تبلیغات مخرب از طریق شبکه‌های اجتماعی زده است.


    رابرت مولر، بازرس ویژه تحقیقات مربوط به پرونده ترامپ – روسیه است. او پیش از این مدیر سابق اف‌بی‌آی بود و ماه گذشته از سوی معاون دادستان کل آمریکا به این سمت بازرس ویژه منصوب شد. او این اختیار را دارد که اقدام به پیگرد قانونی جرائم فدرالی که از طریق این تحقیقات مشخص می‌شوند کند.


    منابع نزدیک به تحقیقات مولر گفتند: او از اختیارات گسترده‌اش برای تحقیق درمورد روابط میان دستیاران ترامپ و دولت‌های خارجی و همچنین احتمال وقوع پولشوئی، فرار از پرداخت مالیات و دیگر جرائم مالی استفاده کرده است.


    همچنین این تحقیقات مولر شامل تلاش برای مشخص کردن مانع‌تراشی بر سر راه عدالت از سوی ترامپ یا هر یک از افراد نزدیک به او است.


    این تیم اقدام به مصاحبه‌های جامعی با افرادی نظیر رینس پریباس، رئیس سابق دفتر کاخ سفید، شون اسپایسر، سخنگوی سابق کاخ سفید و چندین مقام سابق و فعلی کاخ سفید زده است.


    ترامپ:‌ همه می‌دانند کلینتون با روس‌ها تبانی کرد نه من!


     


    رئیس‌جمهوری آمریکا مدعی شد، “همه می‌دانند” او حین انتخابات ۲۰۱۶ با روسیه تبانی نکرد و در عوض، هیلاری کلینتون با کرملین همکاری کرد.


    دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا جمعه در پیامی توئیتری نوشت: با گذشت چندین ماه بررسی هزینه‌بر، همه اتفاق‌نظر دارند که هیچ‌گونه تبانی میان روسیه و ترامپ وجود نداشته بلکه هیلاری کلینتون تبانی کرد.


    این تاکید ترامپ در حالی صورت می‌گیرد که تحقیقات شورای ویژه به ریاست رابرت مولر در جریان است تا مشخص شود آیا مقام‌های کمپین ترامپ در انتخابات ۲۰۱۶ با روس‌ها همکاری داشته‌اند یا خیر. این تحقیقات همچنین درباره این مساله است که آیا ترامپ برای مانع‌تراشی در روند اجرای قانون تلاش کرده است یا خیر.


    پرونده‌های متعددی درباره مداخله روسیه در این انتخابات باز شده است؛ از جمله تحقیقات کمیته قضایی سنا و کمیته اطلاعات سنا. ادعاهای ترامپ پس از آن مطرح شد که دیلی بیست چهارشنبه گزارش داد یک شرکت اطلاعاتی که برای کمپین ترامپ کار می‌کرد با ویکی‌لیکس در تماس بوده تا به ایمیل‌های پاک شده کلینتون دسترسی پیدا کند. جولیان آسانژ، موسس سایت افشاگر ویکی‌لیکس پس از انتشار این گزارش آن را تایید کرد.


    در همین حال جمهوری‌خواهان به گزارشی از واشنگتن پست استناد کردند که گزارش داد کمپین هیلاری کلینتون و کمیته ملی دموکراتیک میلیون‌ها دلار برای پرونده‌ای از اتهامات رسوایی‌آور درباره ترامپ و ارتباط او با روسیه پول داده‌اند. پس از آن ترامپ این “پرونده جعلی” را مورد نکوهش قرار داد و گفت که این اساس “کل جار و جنجال‌ها درباره روسیه” است.


     


     


     

    برچسب ها

    اخبار مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *