×

عرضه اولیه های جدید بازار را تعمیق می بخشد

  • کد نوشته: 5395
  • ۰۶ آبان ۱۳۹۶
  • ۰
  • عرضه اولیه سهام در بازارهای مالی ایران علاوه بر افزایش ارزش سبب تعمیق بازار می شود و به توسعه اقتصادی کشور کشور کمک می کند و موجب بزرگتر شدن بازار سرمایه خواهد شد.

    عرضه اولیه های جدید بازار را تعمیق می بخشد



  • باید به سمتی حرکت کنیم که شرکت های بیشتری را وارد بازار سرمایه کنیم.


    به گزارش پایگاه خبری “بااقتصاد” به نقل از سنا :عباس آرگون، عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران  گفت: در خصوص روند عرضه های اولیه در بازار سرمایه اظهار داشت: باید به سمتی حرکت کنیم که سهام شرکت های بیشتری را وارد بازار سرمایه کنیم.


    وی ادامه داد: نظارت بیشتر بر فعالیت شرکت ها و همچنین افزایش شفافیت عملکرد شرکت ها، از جمله دلایلی است که شرکت ها وارد بازار سرمایه می شوند.


    وی گفت: افزایش ارزش بازار، عمیق شدن بازار و گردش اقتصادی بالا از دیگر دلایل عرضه های اولیه است که اگر به درستی هدایت شوند می توانند به توسعه اقتصادی کشور کمک شایانی کنند و موجب بزرگتر شدن و گسترش بازار سرمایه خواهند شد.


    آرگون در این خصوص ادامه داد: اگر بازار سرمایه کوچک باشد عرضه های اولیه در بازار هضم نمی شود پس باید شرایط عرضه های اولیه را تسهیل کنیم تا شرکت های بیشتری وارد بازار شود.


    این کارشناس بازار سرمایه خاطرنشان کرد: با نیم نگاهی به شرایط اقتصادی جامعه می توان گفت عرضه های اولیه می تواند عمق بیشتری به معاملات ببخشد و بخش عمده ای از نقدینگی های سرگردان را به بازار سرمایه جذب کند.


    وی در این خصوص ادامه داد: به نوعی می توان گفت عرضه اولیه به بهبود بازار کمک می کند و باعث تحرک بازار می شود. اگر فردی سهامی را با دلایل بنیادی خریداری کند، نباید با عرضه اولیه سهم خود را بفروشد. به همین دلیل به اعتقاد من عرضه های اولیه باعث خروج نقدینگی نمی شود بلکه به نوعی موجب جذب سرمایه های جدید به بازار سرمایه می شود.


     


     


     

    برچسب ها

    اخبار مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *