×

در ۴ روز می‌توانیم اورانیوم ۲۰ درصد تولید کنیم/ از گزارش آژانس رضایت داریم

  • کد نوشته: 5433
  • ۰۷ آبان ۱۳۹۶
  • ۰
  • رئیس سازمان انرژی اتمی کشورمان می‌گوید هنگام تدوین بند‌ T برجام ملاحظات ما در آن لحاظ شده بود اما متاسفانه طرف مقابل دنبال تفسیرهای خاص خود است.

    در ۴ روز می‌توانیم اورانیوم ۲۰ درصد تولید کنیم/ از گزارش آژانس رضایت داریم
  • به گزارش پایگاه خبری «با اقتصاد» به نقل از تسنیم، علی‌اکبر صالحی، رئیس سازمان انرژی اتمی کشورمان پس از کنفرانس خبری مشترک با یوکیا آمانو، در جمع خبرنگارن تصریح کرد: «ما می‌توانیم در ۴ روز ۲۰ درصد را تولید کنیم اما نمی‌خواهیم برجام به هم بخورد».


    صالحی به اشاره به گفتگوهای خود با آمانو گفت: «درباره بند T صحبت شده و مواضع ما صریحا اعلام شده است. بند T مشمول بازرسی های خاص نمی‌شود».


    رئیس سازمان انرژی اتمی کشورمان، مطرح کرد: «وقتی بند‌ T تدوین می‌شد این ملاحظات در آن لحاظ شده بود اما متاسفانه طرف مقابل دنبال تفسیرهای خاص خود است».


    صالحی افزود: «رئیس جمهوری فرانسه اعلام کرده که خواستار حفظ برجام است و‌ اژانس هم نقش خود را ایفا کند».


    وی ادامه داد: «مسئولیت پیشران با سازمان است که یک بحث تحقیقاتی و‌ دراز مدت است. دو گزارش هم داده ایم و کار را پیش می‌بریم. بودجه تامین شود و با همین سرعت برویم ۱۰ تا ۱۵ سال طول می‌کشد چون بسیار پیچیده و غامض است».


    از گزارش آژانس رضایت داریم


    علی اکبر صالحی رییس سازمان انرژی اتمی با بیان اینکه آمانو به درخواست خود به ایران سفر کرده، گفت: با توجه به اهمیت برجام و مواضع رئیس جمهوری آمریکا شرایط حساسی به وجود آورده که آمانو به سهم خود آمده تا نقشی داشته باشد. صحبت‌های خوبی شد و ما از اینکه آژانس ۸ بار گزارش داده و التزام ایران را اعلام کرده ابراز رضایت کردیم.


    صالحی افزود: با توجه به موضع‌گیری اخیر آمریکا، آژانس در شرایط سخت‌تری است، اما ما از آمانو خواستیم بر اساس سوگندنامه آژانس بتواند موضع‌گیری کاملا فنی در گزارش خود داشته باشد. آمانو به دیدار روحانی می‌رود تا مسائل جدی‌تری را با وی داشته باشد. سفر وی در این برهه حساس پیام خاصی دارد و نقش آفرینی آژانس هم کاملا روشن است. آمانو عزم خود را جزم کرده تا در این وضعیتی که به‌وجود آمده است نقش خود را ایفا کند.


     


     


     


     

    برچسب ها

    اخبار مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *