×

رسوایی جنسی در سیلیکون ولی

  • کد نوشته: 5440
  • ۰۷ آبان ۱۳۹۶
  • ۰
  • به دنبال افشای رسوایی‌های گسترده جنسی هم در هالیوود و هم در کاخ سفید توسط دونالد ترامپ و نیز پیش از آن در شرکت گوگل و نیز کمپانی بی. ‌بی. سی، حالا نوبت به سلیکون ولی و صنعت تکنولوژی رسیده است و در این راستا تعدادی از زنان تجربه آزار جنسی خودشان را در صنعت تکنولوژی در میان گذاشته‌اند.

    رسوایی جنسی در سیلیکون ولی
  • به گزارش پایگاه خبری بااقتصاد به نقل از سی. ان. ان، سیلیکون ولی بحران آزار جنسی زنان را بسیار پیشتر از هالیوود تجربه کرده است. چهار ماه پیش تعدادی از زنان در صنعت تکنولوژی داستان‌هایی را منتشر کردند که حکایت از وجود آزار جنسی گسترده در صنعت تکنولوژی در سلیکون ولی حکایت دارد.


    بعضی از شرکت‌هایی که درگیر این مسائل هستند قول داده‌اند که پیگیری کنند و در این راستا بسیاری از سرمایه‌گذران استعفا کرده‌اند. این زنان گفته‌اند که بعد از گذشت ماهها از افشای آزار جنسی در این صنعت اما تغییرات مشهودی صورت نگرفته است.


    دنیس بروسو یکی از کارفرمایان صنعت تک به سی. ان. ان گفت که صنعت تکنولوژی کار زیادی در راستای حمایت از زنان آن هم در صنعتی که تحت سلطه مردان است انجام نداده است. او همچنین ادامه داد: «در آنجا قدرت و پول زیادی وجود دارد و دلیلی برای تغییر این رویه وجود ندارد».


    او همچنین ادامه داد: «در صنعت تکنولوژی مانند مورد واینستاین در هالیوود رابطه شخصی بین کارفرما و کارمند وجود ندارد، اما عدم توازن قدرت در اینجا بیداد می‌کند».


    طبق مطالعه‌ای که توسط «بالونر» انجام شده است حدود ۳۵ درصد از پاسخ‌دهندگان گفته‌اند که بهترین راه برای حل مشکل زنان در صنعت تک این است که تعداد آنها در حوزه رهبری این صنعت افزایش یابد. این مطالعه در بین ۹۰ زن سرمایه‌دار و بنیان‌گذاران این صنعت انجام شد.


    استارت‌آپ «بالونر» معمولاً توسط شرکت‌ها برای نظرسنجی از کارکنان به کار گرفته می‌شود، اما مؤسس این استارت‌آپ  یعنی آماندا گرین‌برگ تحقیقات گسترده‌ای را در باب آزار جنسی زنان آغاز کرده است.


    خود زنانی که تجربه آزار جنسی خودشان را منتشر کرده‌اند بر این عقیده هستند که تغییری در رویه صاحبان صنایع مبتنی بر آزار جنسی زنان دیده نمی‌شود.


    لیزا وانگ بنیان‌گذار «SheWorx» و یکی از کسانی که تجربه آزار جنسی خود را منتشر کرده است، به سی. ان. ان گفت: «تا زمانی که شما پولی برای ریختن در آنجا داشته باشید، حساسیت‌ها از شما بسیار است».


    سوزان هو بنیان‌گذار «Journey» و یکی دیگر از کسانی که از تجربه آزار جنسی خود سخن می‌گفت به سی. ان. ان گفت: «سرمایه‌گذاران سوال می‌کنند که چگونه می‌توانند به شما کمک کنند. استفاده از سرمایه‌گذاری زنان و یا سرمایه‌گذاری در  خصوص بنیان‌گذاران زن کار بسیار خوبی است اما بعضی شرکت‌ها از اینکه به صورت رسمی تعهد خود را به انجام برسانند، احساس شرم می‌کنند».


    هو ادامه داد: «من فکر نمی‌کنم تغییر معناداری اتفاق بیفتد مگر اینکه مردم پول خود را در اختیار آنها قرار بدهند». 


     

    برچسب ها

    اخبار مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *