×

بازارهای اول و دوم میزبان نیمی از حجم مبادلات فرابورس بودند

  • کد نوشته: 5458
  • ۰۷ آبان ۱۳۹۶
  • ۰
  • در دومین روز کاری هفته دوم آبان‌ماه شاخص کل فرابورس ایران در ادامه روند افزایشی خود با بیش از ۸ واحد صعود، بار دیگر به ارتفاع ۹۶۰ واحدی رسید که این اتفاق، بیشتر تحت تاثیر مثبت از جانب نمادهای «زاگرس» و «مارون» رخ داد.

    بازارهای اول و دوم میزبان نیمی از حجم مبادلات فرابورس بودند
  •  


    به گزارش پایگاه خبری “بااقتصاد”، امروز یکشنبه هفتم آبان‌ماه علاوه بر داد و ستد نزدیک به ۲۳۱ میلیون ورقه بهادار به ارزش بیش از یک هزار و ۴۶۰ میلیارد ریال در بازارهای فرابورس، شاهد چند توقف و بازگشایی نماد نیز بودیم.


    بدین ترتیب در حالی نماد معاملاتی شرکت توسعه خدمات دریایی و بندری سینا به دلیل در پیش داشتن مجمع عمومی عادی صاحبان سهام این شرکت، متوقف شد که نمادهای معاملاتی شرکت صنعت روی زنگان و شرکت شیرین دارو بازگشایی شدند.


    در جریان بازار، نماد «ذوب» با معامله ۳۷ میلیون سهم به ارزش افزون بر ۳۰ میلیارد ریال و نماد «زاگرس» نیز با معامله افزون بر ۴ میلیون سهم به ارزش ۱۱۱ میلیارد ریال، به ترتیب بیشترین حجم و ارزش مبادلاتی را در بازارهای اول و دوم به خود اختصاص دادند.


    این در حالی است که در این دو بازار در مجموع بالغ بر ۱۱۹ میلیون سهم معادل نیمی از حجم کل مبادلات، به ارزش افزون بر ۴۰۲ میلیارد ریال میان معامله‌گران دست به دست شد.


    تحرکات صورت گرفته در تابلوهای مبادلاتی بازار پایه نیز به جابه‌جایی بیش از ۱۰۴ میلیون سهم به ارزش افزون بر ۲۰۰ میلیارد ریال در این بازار انجامید و نمادهای «لکما» و «بمیلا» به ترتیب بیشترین حجم و ارزش معاملاتی را در این میان به خود اختصاص دادند.


    عنوان بیشترین افزایش قیمتی نیز به نام نمادهای «گکوثر» و «وگستر» به ترتیب از گروه‌های هتل و رستوران و سرمایه‌گذاری‌ها ثبت شد.


     


    در مقابل نمادهای «قشیر»، «افرا» و «ثپردیس» بار بیشترین افت قیمت تا سقف ۴.۶ درصدی را به دوش کشیدند.


    همچنین معامله‌گران در تابلو تسهیلات مسکن با خریدوفروش بیش از ۷۹ هزار ورقه تسهیلات مسکن به ارزش افزون بر ۵۹ میلیارد ریال، مبادلات این تابلو را در روز جاری پایان دادند.


    شایان ذکر است به دلیل اینکه مدت اعتبار اوراق گواهی حق تقدم استفاده از تسهیلات مسکن آبان‌ماه ۹۶ در نماد معاملاتی «تسه ۹۴۰۸» به منظور نقل‌وانتقال (خریدوفروش و هبه) در روز ۱۵ آبان ۱۳۹۶ به اتمام می‌رسد، این نماد در پایان معاملات روز یادشده متوقف خواهد شد.


    در نهایت، افزون بر ۸۱۹ هزار ورقه به ارزش ۷۵۷ میلیارد ریال در تابلو اوراق با درآمد ثابت دست به دست شد که معامله‌گران با نقل‌وانتقال بیش ۳۲۱ هزار ورقه «سخاب ۷» به ارزش ۲۶۴ میلیارد ریال، موجب صدرنشینی این نماد در میان اوراق با درآمد ثابت شدند.


     

    برچسب ها

    اخبار مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *