×

آخرین وضعیت سامانه جدید پس از معاملات بازار سرمایه

  • کد نوشته: 5506
  • ۰۸ آبان ۱۳۹۶
  • ۰
  • مدیرعامل شرکت سپرده گذاری مرکزی، آخرین وضعیت سامانه جدید پس از معاملات بازار سرمایه را اعلام کرد.

    آخرین وضعیت سامانه جدید پس از معاملات بازار سرمایه
  • به گزارش پایگاهخبری “بااقتصاد ” به نقل از بورس پرس، محمدرضا محسنی درباره آخرین وضعیت راه اندازی سامانه جدید پس از معاملات بازار سرمایه به صدا و سیما گفت: آزمایش های موازی این سامانه با موفقیت انجام شده و درحال همگام سازی ذینفعان بازار (مانند شرکت های نرم افزاری ناشران) هستیم. پس از این همگام سازی و بعد از تایید نهایی سازمان بورس ، این سامانه آغاز به فعالیت می کند.


    وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه سپرده گذاری مرکزی به تازگی چه اقداماتی برای افزایش خدمات به سهامداران انجام داده؟ گفت: سمات در جهت تحقق اهداف دولت الکترونیک برای طراحی و راه اندازی سامانه های تخصصی فراوانی برای ذینفان مختلف بازار سرمایه اقدام کرده و سال گذشته سامانه الکترونیکی سهامداران (دارا) برای افزایش ارائه خدمات به سهامداران راه اندازی شد و امسال نیز سامانه الکترونیکی کارگزاران (کارا) را به بهره برداری رسیده است.


    این مقام مسئول ادامه داد: تجمیع سرویس ها و خدمات در یک درگاه ، غیرکاغذی کردن فرآیندها ، کاهش هزینه ها، دستیابی به خدمات متنوع تر، حذف نامه نگاری و مراجعات حضوری، از مهم ترین ویژگی های درگاه الکترونیکی کارگزاران است که به طور حتم مورد استقبال کارگزاران قرار خواهد گرفت.


    محسنی با تاکید بر اینکه رسالت مهم شرکت سمات استفاده از بروزترین فناوری ها برای انجام فرآیندها، جابجایی اطلاعات، انجام تراکنش های مالی و ارائه خدمات به سهامداران بازار سرمایه، کارگزاران، شرکت های بورسی و ارکان بازار سرمایه است، خاطرنشان کرد: به طور حتم استفاده از فناوری اطلاعات بهره وری را بهبود می بخشد، در هزینه ها و نیروی انسانی صرفه جویی می کند، خدمات عمومی را تسهیل می کند و امنیت و اطمینان و سرعت در خدمات را برای ذینفعان فراهم می آورد، علاوه براین باعث حذف فرآیندهای دستی و مراجعات حضوری می شود.


    وی خاطر نشان کرد: سه باجه جدید عرضه خدمات امور سهامداری هفته گذشته در دفاتر پیشخوان دولت راه اندازی شد تا ارائه خدمات به سهامداران بازار سرمایه تسهیل یابد.


    به گفته محسنی از ابتدای سال جاری بیش از ۲۳۲ هزار کد برای افراد حقیقی و بیش از ۹ هزار کد برای اشخاص حقوقی صادر شده و کدهای صادره به مرز ۹ میلیون و ۶۰۰ هزار رسیده است.


     

    برچسب ها

    اخبار مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *