×

مدیریت اقتصاد خانواده با تاکیدبر بهبود مستمر

  • کد نوشته: 5540
  • ۰۸ آبان ۱۳۹۶
  • ۰
  • یک کارشناس اقتصاد خانواده بر ضرورت برنامه ریزی اقتصادی در خانواده مبتنی بر بهبود مستمر تاکید کرد.

    مدیریت اقتصاد خانواده با تاکیدبر بهبود مستمر
  • به گزارش پایگاه خبری “بااقتصاد” بهروز خدارحمی دبیرکل سابق کانون نهادهای سرمایه گذاری افزود: نبود مدیریت اقتصادی یا ناهمخوانی بین دخل و خرج ها از جمله مهمترین مشکلات امروز خانواده هاست.


    وی اظهارداشت: مدیر خانواده باید آینده نگری داشته باشد و خانواده را ضمن ترغیب به قناعت و صرفه جویی بایستی به سمت و سوی پس انداز برای روز مبادا سوق دهد.


    این کارشناس اقتصاد خانواده ضمن اشاره به این جمله که تصمیم گیری اقتصادی مستلزم انتخاب درست و صحیح است، گفت: با برخورد آگاهانه، کسب دانش و فراگیری اصول علمی اقتصاد خانواده می توان بهترین تصمیم ها را به منظور دست یابی به اهداف بهتر اتخاذ و زندگی بهتر و راحت تری فراهم کرد.


    وی در ادامه افزود: اقتصاد خانواده یعنی تخصیص منابع محدود قابل دسترس به مهمترین نیازها و خواسته های خانواده است.


    خدا رحمی اضافه کرد: خانواده با در نظر گرفتن درآمد محدود و وجود نیازهای اساسی باید بهترین ترکیب را در میزان هزینه ها ایجاد و از درآمد حاصل بهره برداری بهینه کند.


    وی تصریح کرد: ارتقای کیفیت زندگی به لحاظ اقتصادی بطور حتم باید مبتنی بر رویکرد بهبود مستمر باشد.


    این کارشناس اقتصاد خانواده ضمن اشاره به راهکارهای مهم بهبود بخشی به اقتصاد خانواده یعنی برنامه ریزی، ثبت هزینه ها، تفکیک هزینه ها بین خواسته و نیاز، پس انداز و غیره گفت: نوشتن هزینه ها موجب شناخت درستی از مجموع هزینه ها و همینطور روشن شدن سهم هریک از این هزینه ها در زندگی می شود تا خانواده ها در تنظیم و مدیریت دخل و خرج خود منطقی تر عمل کنند.


    وی در حین اشاره به بحث تفکیک هزینه ها بین خواسته و نیاز دراقتصاد خانواده افزود: نیازها مانند غذا، پوشاک، سرپناه و مصادیقی از این نوع محدود و در برابر خواسته ها همیشه نامحدود است وتنها درصد کمی از خانواده ها قادر به تامین همه این خواسته ها هستند.


    خدا رحمی بیان داشت: درآمد یک خانواده متوسط فقط می تواند تعداد محدودی از این خواسته ها را برآورده کند از این رو خانواده باید از میان خواسته های خود با توجه به منابع و بودجه محدود «انتخاب» و به گونه ای تصمیم گیری کند که مجموع اعضای خانواده به بیشترین رضایت خاطر برسند.


    وی در خصوص اهمیت پس انداز در اقتصاد خانواده نیز اشاره کرد و افزود: در هر خانواده ای باید پس انداز وجود داشته باشد چرا که بدون پس انداز هیچ خانواده ای به کامیابی نخواهد رسید.


    این کارشناس اقتصاد خانواده در پایان یادآورشد: پس انداز تعدیل کننده هزینه ها، تضمین کننده آینده و نقطه اتکای خانواده است.


     


    منبع:رادیواقتصاد


     

    برچسب ها

    اخبار مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *