×

وزیر خارجه ترکیه: بارزانی موجب تفرقه در میان کُردها شد

  • کد نوشته: 5606
  • ۰۹ آبان ۱۳۹۶
  • ۰
  • مولود چاووش اوغلو وزیر خارجه ترکیه گفت: مسعود بارزانی برای تداوم ریاست خود اقدام به برگزاری همه پرسی کرد و با انجام این اشتباه موجب تفرقه در میان میان کردها شد.

    وزیر خارجه ترکیه: بارزانی موجب تفرقه در میان کُردها شد
  • به گزارش پایگاه خبری «با اقتصاد» به نقل از ایرنا، چاووش اوغلو که به مسقط پایتخت عمان سفر کرده است، درباره استعفای بارزانی اظهار کرد: بارزانی با برگزاری همه پرسی نامشروع منطقه شمال عراق به واقع اشتباه بزرگی کرد و با این اقدام موجب دو دستگی در میان کردها شد.


    وی افزود: بارزانی فقط به اتحاد کردهای شمال عراق در اطراف خود می‌اندیشید اما کاملا بر عکس با اقدامات اشتباه خود باعث تقسیم‌بندی و تفرقه میان آن‌ها و آسیب جدی به کردها شد.


    چاووش اوغلو تاکید کرد: بارزانی حتی لایحه انتخابات را نیز به مجلس نداد چرا که برای تمدید دوره ریاستش، مخالفان زیادی در مجلس حضور داشتند.


    وی مدعی شد: پیش از برگزاری همه پرسی، عواقب آن را به بارزانی گوشزد کرده بودم اما او توجهی به هشدارهایم نکرد.


    وزیر خارجه ترکیه تاکید کرد: امروز نیز تصمیم بارزانی برای کناره گیری از قدرت، تصمیم خود وی نیست و ترکیه هیچ دخالتی در امور داخلی منطقه شمال عراق نداشته است.


    مسعود بارزانی رئیس اداره منطقه شمال عراق روز یکشنبه در نامه ای به پارلمان محلی شمال عراق ضمن اعلام عدم تمایل وی برای تمدید پست ریاست در این منطقه، خواهان عدم اصلاح قانون ریاست منطقه شمال عراق و اقدامات قانونی برای جلوگیری از خلاء قانونی شد.


     

    برچسب ها

    اخبار مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *