×

توقف تولید خودروهای غیر استاندارد از سال ۹۷

  • کد نوشته: 5709
  • ۱۰ آبان ۱۳۹۶
  • ۰
  • رئیس سازمان ملی استاندارد با اشاره به افزایش استاندارهای خودرو به ۸۵ مورد، گفت: برنامه راهبردی تولید خودرو در ایران بر مبنای ضوابط جدید استاندارد تغییر می کند.

    توقف تولید خودروهای غیر استاندارد از سال ۹۷
  • به گزارش پایگاه خبری «با اقتصاد» به نقل از مهر، نیره پیروزبخت گفت: وزیر صنعت، معدن و تجارت هم بر حقوق مصرف کنندگان و ضرورت رعایت استانداردها در تولید خودروهای داخلی تاکید کرده است و دولت هم به دنبال تقویت نظام استاندارد سازی تولید ملی است.


    رئیس سازمان ملی استاندارد گفت: پس از بازنگری، استانداردهای تولید خودرو به ۸۵ مورد افزایش یافته است و تولید خودروهایی که نتواند این ۸۵ استاندارد تدوین شده را رعایت کند از دی سال ۱۳۹۷ متوقف می‌شود.


    وی افزود: وزارت صنعت، معدن و تجارت از ادامه تولید خودروها بدون رعایت استانداردها؛ حمایت نخواهد کرد.


    پیروزبخت گفت: دولت به سلامت مردم بسیار توجه دارد و استاندارد تولید قند، نمک و ۷ نوع روغن خوراکی را تغییر داده است.


    وی اظهار کرد: قند، نمک و روغن جزء مواد غذایی پرمصرف است که استفاده از آنها در سایر محصولات غذایی تابع استانداردهای ویژه‌ای است. به منظور حفظ سلامت مردم در استانداردهای این سه ماده تجدیدنظر کردیم تا مضرات محصولات غذایی ناشی از مصرف بی رویه قند، نمک و روغن به حداقل برسد.


    رئیس سازمان ملی استاندارد ایران افزود: سازمان بین المللی کدکس غذایی هم تدوین استاندارد ۷ نوع روغن گیاهی را به سازمان ملی استاندارد ایران محول کرده است.


    وی درباره صادرات کالا به افغانستان نیز گفت : با توجه به هم مرز بودن کشورمان با افغانستان لازم است آزمایشگاهی را در مبادی مرزی ایجاد و تجهیز کنیم تا علاوه بر تسهیل در صادرات، سهم عمده‌ای در بازار کشور افغانستان داشته باشیم.


    وی ادامه داد: عملکرد خوب ایران در تدوین و نظارت بر رعایت استانداردها سبب شده است درهفدهمین اجلاسیه کمیته فنی فرآورده‌های بهداشتی و آرایشی سازمان بین المللی استاندارد که پریروز در کلمبیا برگزار شد، نمایندگان کشورهای عضو با برگزاری هجدهمین اجلاسیه کمیته فرآورده‌های بهداشتی و آرایشی ایزو در ایران موافقت کنند.


    رئیس سازمان ملی استاندارد ایران گفت: رتبه ایران در سازمان جهانی استاندارد از میان ۱۶۳ کشور به جایگاه ۲۳ ارتقا یافت. همچنین امضای ۱۴ تفاهمنامه بین المللی با سازمان استاندارد سایر کشورها و تاسیس ۱۳۷ کمیته فنی فرعی متناظر از دیگر موفقیت‌های کسب شده در دولت تدبیر و امید است. به عهده گرفتن مسئولیت دبیرخانه ۷ کمیته فنی بین المللی استانداردسازی از دیگر دستاوردهای این دوره محسوب می شود.


    پیروزبخت تاکید کرد : تا ۴ سال گذشته ۱۳ هزار استاندارد معادل یک سوم کل استانداردهای ملی ایران تدوین یا تجدید نظر شده است که نشان می دهد کارشناسان ما با جدیت در پی تدوین و بازنگری استانداردها هستند.


    پیروزبخت با اشاره به تایید صلاحیت بیش از ۶۰۰ آزمایشگاه آزمون و کالیبراسیون و اعتبار گواهی‌های سیستم مدیریت کیفیت ایران در ۷۲ کشور دنیا گفت: از این پس نتایج اندازه گیری و کالیبراسیون ایران در بیش از ۱۰۰ کشور رسمیت دارد و مورد پذیرش مراجع رسمی قرار می گیرد.


     


     

    برچسب ها

    اخبار مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *