×

دلار ۳۸۰۰ تومان یا ۴۰۰۰تومان؟!

  • کد نوشته: 5730
  • ۱۰ آبان ۱۳۹۶
  • ۰
  • یکی از متغیرهای مهم اقتصاد در ایران نرخ ارز است. نرخ دلار طی هفته‌های اخیر پا در مسیر صعودی گذاشته و به سطح ۴۱۰۰ تومان نزدیک شده است.

    دلار ۳۸۰۰ تومان یا ۴۰۰۰تومان؟!
  •  


    به گزارش پایگاه خبری “بااقتصاد” رشد نرخ دلار در بازارهای جهانی روندی مثبت گرفته، و در ایران طی هفته‌های اخیر پا در مسیر صعودی گذاشته و به سطح ۴۱۰۰ تومان نزدیک شده است. البته رشد نرخ دلار تنها مختص بازار آزاد نبوده و ارز مبادله‌ای را تحت تاثیر قرار داهد است. البته اگرچه این نرخ‌ها همچنان آرام است و هنوز خیلی در بازار نمی توان از آن برداشت نوسان جدی داشت،


    سرمایه‌گذاران افزایش نرخ ارز بر بورس را قابل توجه می‌دانند. این موضوع می‌تواند به صورت مستقیم و غیرمستقیم ارزش سهام شرکت‌های بورسی را تحت تاثیر قرار دهد. بر این اساس سهام شرکت‌های صادرات محور با رشد و در مقابل سهام شرکت‌های واردات محور با کاهش همراه خواهد شد.


    سامانه کدال در حالی ۳۰ مهر ماه شاهد بمبارانی از پیش‌بینی درآمدها ، سودها و ضررهایی که ناشی از عملکرد واقعی شرکت‌ها بوده و توجه همه فعالان بازار سرمایه را به خود جلب کرده است.


    بررسی های پایگاه خبری “بااقتصاد” نشان از آن دارد که مدیران شرکت های فعال در بازار سرمایه  خصوصا صنعت پتروشیمی و معدنی کمی محتاطانه نرخ دلار را در نظر گرفته اند. با توجه به اینکه در چندماه اخیر شاهد رشد نرخ دلار بوده ایم ولی اکثر شرکت های پتروشیمی مانند پتروشیمی خارک، جم، شیراز، شازند، خراسان و غیره دلار را بین ۳۷۰۰ تا ۳۸۰۰ تومان در صورت‌های مالی دیده اند. همچنین دو شرکت معدنی کاما و کگل نیز نرخ دلار را ۳۷۰۰ تا ۳۸۰۰ دیده اند.


     


    نمودار دلار 2

    برچسب ها

    اخبار مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *