×

شبح یلن بر فراز نظام پولی آمریکا / جروم پاول سکاندار فدرال رزرو شد / اولین رئیس اقتصاد نخوانده فدرال رزرو بعد از چهار دهه

  • کد نوشته: 5787
  • ۱۳ آبان ۱۳۹۶
  • ۰
  • دونالد ترامپ، رئیس جمهور ایالات متحده امروز در رُز گلدن کاخ سفید، جروم پاول عضو هیئت رئیسه کنونی فدرال رزرو را به عنوان رئیس جدید این نهاد مالی معرفی کرد تا در صورت تأیید مجلس سنا از فوریه سال آینده سکان هدایت فدرال رزرو را برعهده بگیرد.

    شبح یلن بر فراز نظام پولی آمریکا / جروم پاول سکاندار فدرال رزرو شد / اولین رئیس اقتصاد نخوانده فدرال رزرو بعد از چهار دهه
  • به گزارش پایگاه خبری بااقتصاد، به نقل از نیویورک تایمز، دونالد ترامپ، جروم پاول، عضو هیئت رئیسه کنونی فدرال رزرو را به عنوان رئیس جدید فدرال رزرو معرفی کرد تا در صورت تأیید مجلس سنا، از فوریه سال آینده هدایت این نهاد پولی – مالی عظیم را برعهده بگیرد.


    معرفی پاول به عنوان رئیس جدید در حالی صورت می‌گیرد که انتظار می‌رود او سیاست‌های ژانت یلن رئیس کنونی فدرال رزرو را در پیش بگیرد.


    ترامپ در هنگام معرفی جی پاول در رز گلدن در کاخ سفید درباره او گفت: «او قدرتمند است، او متعهد است، او بسیار باهوش است».  


    ترامپ در معرفی پاول به جای ژانت یلن رئیس کنونی فدرال رزرو، سنت‌شکنی کرد چرا که سه رئیس پیشین فدرال رزرو دو دوره ریاست این نهاد عظیم مالی را بر عهده داشتند و این در حالی است که یلن تنها یک دوره ریاست کرد.


    به گفته نیویورک تایمز، فدرال رزرو تحت هدایت ژانت یلن نرخ بیکاری را به شدت کاهش داد و این در حالی است که کنترل شدیدی بر نرخ تورم اعمال کرد.


    اما نکته جالب توجه در مورد جروم پاول این است که او بعد از چهار دهه اولین رئیس اقتصاد نخوانده فدرال رزرو است و این بدان معناست که دیدگاه‌های او با پیشینیانش احتمالا کاملاً متفاوت خواهند بود. او همچنین هیچگونه کار علمی آکادمیک انجام نداده است.


     


     

    برچسب ها

    اخبار مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *