×

بازار در انتظار نقدینگی جدید

  • کد نوشته: 5850
  • ۱۳ آبان ۱۳۹۶
  • ۰
  • شاخص کل بورس تهران در جریان معاملات امروز بازار سرمایه ۲۳ واحد رشد کرد.

    بازار در انتظار نقدینگی جدید
  • به گزارش پایگاه خبری “بااقتصاد”، شاخص بورس تهران پس از افزایش حدود ۱.۴ درصدی در هفته گذشته از کانال ۸۶ هزار واحد به نیمه ۸۷ هزار واحد صعود کند. امروز ۱۳ آبان شاخص کل با ۲۳ واحد افزایش بر روی رقم ۸۷ هزار ۸۶۸ واحد قرار گرفت. حجم معاملات در بازار امروز حدود ۱.۰۰۷ میلیون سهم و به ارزش ۱,۸۶۶ میلیارد ریال در ۵۳ هزار دفعه مورد معامله قرار گرفت


    نوید قدوسی مدیر تحلیل و مشاوره کارگزاری بانک کشاورزی در گفتگو با پایگاه خبری “بااقتصاد” در مورد روند امروز بازار سرمایه گفت: حجم معاملات بازار قابل توجه نبوده است، بدون درنظر گرفتن  معاملات بلوکی و اوراق با درآمد ثابت به ارزش حدود ۷۵ میلیون حجم معاملات کمتر از ۱۰۰میلیارد تومان بوده است و این برای بازار سرمایه خیلی کم است. گروه پالایشگاهی امروز عمدتا معاملات منفی را تجربه کرده‌اند، پالایشگاه اصفهان با ۲۲ واحد و پالایشگاه تهران با ۲۰ واحد کاهش بیشترین تاثیر منفی را بر روی شاخص کل داشته‌اند.  شرکت‌ ملی صنایع مس ایران نیز با ۲۱ واحد کاهش بیشترین تاثیر منفی را در برآورد این نماگر به دوش کشید.


    وی افزود: در گروه پترو پالایشی شایعاتی مبنی بر اینکه تعدیلات این گروه که بازار انتظار داشت اتفاق نخواهد افتاد و صرفاً گزارش‌هایی با پوشش  میان دوره‌ای مطلوب همراه با تعدیلات مثبت محدود داریم و همین شایعه  موجب افزایش فشار عرضه در گروه پالایشی بوده است. گروه فلزات اساسی و پتروشیمی به دلیل اینکه روند صعودی دلار متوقف شده و از طرفی قیمت محصولات تولیدی این کارخانه ها معادل و در مواردی دچار افت گردیده معاملات منفی داشته و بر روی شاخص کل نیز تاثیر منفی گذاشته‌اند.


      قدوسی در ادامه گفت: ویژگی که در بازار بیشتر از همه به چشم میخورد بی تصمیم و تعدیل انتظارات مثبتی است که در مقطع میانی سال شکل گرفت.


    این تحلیل گر بازار سرمایه  گفت: برای رسیدن به رقم شاخص ۸۹ هزار ۵۰۰ واحد باید منتظر روز دوشنبه و روند بازارهای جهانی بود.  هر چند در روند دلار به نظر نمی رسد اتفاق خاصی بیافتد ولی اگر موج مثبتی در بازار دلار راه بیوفتد به بازار کمک می‌کند. در گروه پالایشی اگر گزارش‌های خیلی خوبی بر روی کدال بیاید، بر روی شاخص کل تاثیرات زیادی خواهند داشت این  عوامل می تواند درکنارهم شاخصرا  به سقف قبلی خود یعنی رقم ۸۹ هزار ۵۰۰ واحد برساند.


     

    برچسب ها

    اخبار مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *