×

افزایش نقدشونگی با کاهش زمان تسویه معاملات

  • کد نوشته: 5900
  • ۱۴ آبان ۱۳۹۶
  • ۰
  • دبیرکل کانون کارگزاران بورس از سازمان بورس درخواست کرد زمان دریافت وجوه ناشی از فروش سهام مشتریان توسط کارگزاران از ۳ روز کاری به یک روز کاری کاهش یابد.

    افزایش نقدشونگی با کاهش زمان تسویه معاملات
  • به گزارش پایگاه خبری “بااقتصاد” روح الله میرصانعی دبیر کل کانون کارگزاران از سازمان بورس درخواست کرده تا زمان تسویه کارگزاران با مشتریان از ۳ به یک روز کاهش یابد.


    فردین آقابزرگی کارشناس بازار سرمایه درمورد کاهش زمان تسویه معاملات سهام در بورس و فرابورس گفت: هدف اولیه این پیشنهاد در حقیقت افزایش سرعت و گردش معاملات است. اکثر فعالان بازار سرمایه همواره در حال تغییر پرتفوی سهام خود (خرید وفروش) سهام هستند اگر در این چرخه منابع مالی خود را بتوانند به مدت کوتاه از بازار سرمایه خارج کنند، موجب فرصت سرمایه‌گذاری بهتر نصیبشان خواهد شد، درنتیجه افزایش و حجم معالات را خواهیم داشت.


    آقابزرگی افزود :با توجه به الکترونیکی شدن مبادلات بانکی و افزایش سرعت انتقال وجه از بانکی به بانک دیگر این  ضرورت و تغییر نگرش درکنار بحث افزایش نقدشوندگی اقتضای شرایط حال حاضر بازار سرمایه است و این تصمیم درست است و امیدوارم که با این پیشنهاد موافقت شود.


    این کارشناس بازار سرمایه بیان کرد: این پیشنهاد موجب ایجاد انگیزه بین سهامداران و محرکی در کنار کاهش هزینه معاملات است، درنتیجه در بازار سرمایه تاثیرگذار خواهد بود.


     


     

    برچسب ها

    اخبار مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *