×

ترامپ و آبه اتحاد را قوی‌تر می‌کنند

  • کد نوشته: 5919
  • ۱۴ آبان ۱۳۹۶
  • ۰
  • در نخستین سفر رئیس جمهوری آمریکا به ژاپن و همزمان با مخالفتها ترامپ در آمریکا و آسیا، او و نخست وزیر ژاپن، کلاهی به هم دادند که روی آن نوشته شده بود: دونالد و شینزو اتحاد را قوی تر می کنند.

    ترامپ و آبه اتحاد را قوی‌تر می‌کنند
  • به گزارش پایگاه خبری «با اقتصاد» به نقل از ایرنا، دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا در نخستین ایستگاه از سفر خود به شرق آسیا در ژاپن با شینزو آبه نخست وزیر این کشور دیدار کرد.


    در این دیدار که در باشگاه گلفی در شهر کاواگوئه در استان سایتاما انجام شد، ترامپ و آبه کلاه‌های گلفی به هم دادند که روی آن نوشته شده بود: دونالد و شینزو اتحاد را قوی تر می‌کنند.


    همزمان با آغاز سفر ترامپ به آسیا، مردم کره جنوبی در مخالفت با این سفر با در دست داشتن نوشته هایی علیه جنگ، مقابل سفارت ایالات متحده در سئول تظاهرات کردند.


    تظاهرات امروز یکی از چند تظاهراتی است که برای مخالفت با سفر ترامپ به منطقه برنامه ریزی شده است.


    نتایج نظرسنجی موسسه «پو پول’ حاکی از مخالفت چشمگیر مردم کره جنوبی با ترامپ است. سه چهارم پاسخ دهندگان به این نظرسنجی ترامپ را ‘خطرناک’ ارزیابی کرده اند.


    مردم کره جنوبی در ماه های گذشته نیز در تظاهراتی مشابه مخالفت خود را با استقرار سامانه های دفاع موشکی آمریکا در این کشور اعلام کردند.


    رئیس جمهوری آمریکا در مسیر پرواز به ژاپن در گفت و گو با خبرنگاران اهداف خود از این سفر را موضوع کره شمالی و ‘تجارت عادلانه’ عنوان کرد.


    او همچنین درباره دیدار احتمالی خود با ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه در حاشیه نشست اپک در ویتنام گفت: از پوتین می خواهیم در موضوع کره شمالی کمک کند.


    ترامپ پس از ژاپن در ادامه سفر ۱۲ روزه خود به شرق آسیا، به کره جنوبی، چین، ویتنام و فیلیپین خواهد رفت.


    مخالفت با رئیس جمهوری آمریکا، محدود به آسیا نمی شود و همزمان با این سفر صدها نفر از مردم شهر لس آنجلس در ایالت کالیفرنیای آمریکا علیه سیاست های ترامپ تظاهرات کردند که پلیس دو نفر را بازداشت کرد.


     


     

    برچسب ها

    اخبار مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *