×

جهان در حال تبدیل به یک الیگارشی بین‌المللی در دست عده‌ای میلیاردر است

  • کد نوشته: 6034
  • ۱۶ آبان ۱۳۹۶
  • ۰
  • برنی سندرز سناتور دموکرات در سخنانی بعد از افشای اسناد بهشت که پرده از فرارهای مالیاتی بسیاری از ثروتمندان و شرکت‌های غول‌آسایی مثل اپل و نایک برداشت، هشدار داد که جهان در حال تبدیل به یک الیگارشی جهانی است که تنها توسط عده‌ای از میلیاردرها کنترل می‌شود.

    جهان در حال تبدیل به یک الیگارشی بین‌المللی در دست عده‌ای میلیاردر است
  • به گزارش پایگاه خبری بااقتصاد به نقل از گاردین، برنی سندرز سناتور دموکرات و رقیب هیلاری کلینتون در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در سخنانی بعد از افشای اسناد بهشت که پرده از فرارهای مالیاتی عظیم بسیاری از چهره‌های مشهور برداشت، هشدار داد که جهان در حال تبدیل به یک الیگارشی بین‌المللی است که توسط تعدادی از میلیاردرها هدایت می‌شود و این امر از افشای اسناد فرارهای مالیاتی ثروتمندان کاملاً آشکار است.


    اسناد بهشت در واقع اشاره به افشاگری فرارهای مالیاتی بسیاری از شرکت‌ها و چهره‌های مشهور جهان دارد که توسط گاردین و ۹۵ شرکت رسانه‌ای در سراسر جهان  انجام شد و نتیجه آن افشای ۱۳ میلیون سند است که حاکی از فرارهای مالیاتی هنگفت بسیاری از شخصیت‌های برجسته جهانی است.


    برنی سندرز گفت: «اسناد بهشت در را برای مشکل بسیار بزرگی باز کرده است که نه تنها به ایالات متحده بلکه به تمامی دولت‌ها در جهان ارتباط دارد».


    سندرز در ادامه سخنانش در ورمونت گفت: «مسئله مهم زمانه ما این است که شاهد حرکت سریعی به سمت یک الیگارشی بین‌المللی هستیم که تعدادی از میلیاردرها بخش بسیار مهمی از اقتصاد جهانی را کنترل می‌کنند. افشای این اسناد نشان می‌دهد که این میلیاردرها و شرکت‌های چندملیتی با عدم پرداخت سهم منصفانه‌ای از مالیات، ثروت و سودآوری خود را روز به روز بیشتر می‌کنند».


    سندرز همچنین اعضای کنگره و دولت ترامپ را متهم کرد که فرارهای مالیاتی گسترده‌ای را انجام داده‌اند. او همچنین به گاردین گفت که «جمهوری‌خواهان در کنگره  مسئول تخلف‌های مالیات‌های شرکت‌هایی مثل اپل و نایکی هستند». 


     

    برچسب ها

    اخبار مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *