×

فرار مالیاتی ۱۴.۵ میلیارد دلاری اپل

  • کد نوشته: 6048
  • ۱۶ آبان ۱۳۹۶
  • ۰
  • حکایت اسناد بهشت گسترده‌تر از ان چیزی است که تصور شود و در ادامه افشاگری‌های مربوط به فرار مالیات‌ها اکنون کمپانی بزرگ اپل توجهات جهانی را به خود جلب کرده است به طوری که طی گزارش‌ها میلیاردها دلار از وجوه خود را از کشور ایرلند به جزایر جرسی منتقل کرده است.

    فرار مالیاتی ۱۴.۵ میلیارد دلاری اپل
  • به گزارش پایگاه خبری بااقتصاد به نقل از فرانس ۲۴، افشاگری‌های جدید مربوط به فرارهای مالیاتی در خلال هفته اخیر حکایت از این دارد که شرکت‌های بزرگ جهانی مانند اپل فرارهای مالیاتی گسترده‌ای را انجام داده‌اند  و سودآوری‌های خود را از یک بهشت مالیاتی به بهشت مالیاتی دیگری منتقل کرده‌اند.


    طبق گزارشاتی که نیویورک تایمز و کمپانی بزرگ بی. بی. سی منتشر کرده‌اند، شرکت حقوقی اپل‌بای به شرکت اپل مشاوره داده است که میلیاردها دلار از ایرلند را به بهشت‌های مالیاتی منتقل کند چرا که دوبلین قوانین پرداخت مالیات برای شرکت‌ها را سفت و سخت‌تر کرده بود.


    این گزارش همچنین عنوان کرده است که اپل پول‌های خود را به جزایر کوچک جرسی منتقل کرده است که نه مالیات شرکتی می‌گیرد و نه تحت قوانین مالیات اتحادیه اروپا قرار دارد.


    اپل هنوز به این گزارشات واکنشی نشان نداده است اما به نیویورک تایمز گفت که در عملکردش از قوانین تمامی کشورها تبعیت می‌کند و خلافی انجام نداده است.


    اکنون اتحادیه اروپا از اپل درخواست کرده که طبق قوانین مالیاتی کشور ایرلند باید حدود ۱۴.۵ میلیارد دلار مالیات بپردازد. 


     

    برچسب ها

    اخبار مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *