×

تسهیل صادرات محصولات پتروشیمی ایران به ترکیه

  • کد نوشته: 6084
  • ۱۷ آبان ۱۳۹۶
  • ۰
  • روند صادرات محصولات مختلف پتروشیمی ایران به ترکیه همزمان با کاهش تعرفه ها می تواند افزایش مطلوبی را تجربه کند.

    تسهیل صادرات محصولات پتروشیمی ایران به ترکیه
  •  


    به گزارش پایگاه خبری “بااقتصاد”، رضا محتشمی پور رییس دفتر توسعه صنایع پایین دستی پتروشیمی، درباره تازه ترین توافق های صورت گرفته میان ایران و ترکیه برای کاهش و بهبود تعرفه محصولات صادراتی صنایع پتروشیمی ایران به این کشور اظهارکرد:خوشبختانه درسفری که به تازگی به این کشورهمسایه داشتیم مقام‌های ترکیه برای کاهش تعرفه ها اعلام آمادگی کردند.


    وی افزود: پیشتر ۱۰ قلم ازمحصولات برای کاهش تعرفه ارائه شده بود و ۵ محصول دیگر نیزکه در فهرست اولیه نبود درجریان مذاکره با مقام های ترکیه اضافه شد و درمجموع ۱۵ محصول می تواند شاهد کاهش تعرفه باشند .


    رییس دفتر توسعه صنایع پایین دستی پتروشیمی ادامه داد: محصولات PETبطری، PETالیاف ، TBI، پلی پروپیلن کو پلیمر و نیز پلی استایرن به این فهرست افزوده شد و این محصول با توجه به افزایش تولید در کشور در این فهرست قرار گرفت.


    محتشمی پور با بیان این که محصولاتی مانند پلی اتیلن ، متانول و اوره پیشتر در این فهرست قرار داشت گفت: مذاکره ها میان دوکشور ادامه دارد و امید است که با توافق های آتی بتوانیم رشد صادرات به کشور ترکیه را شاهد باشیم .


    گفتنی است که قائم مقام وزیر نفت چندی پیش با اشاره به برگزاری نمایشگاه اختصاصی جمهوری اسلامی در ترکیه، اظهارکرد: در حاشیه این نمایشگاه مذاکراتی برای حل مسائل تعرفه صادراتی صنایع کشور میان رایزن وزارت صنعت، معدن و تجارت و مقامات ترکیه ای انجام شد که بر مبنای آن قراردادی تنظیم خواهد شد که در پیوست آن، تعرفه اکثر محصولات پتروشیمی به جز ۲ محصول با گرید خاص که در ترکیه تولید می شوند، کاهش می یابد.


    منبع:نیپنا


     


     

    برچسب ها

    اخبار مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *