×

مسابقه چین و آمریکا در حوزه فناوری

  • کد نوشته: 6090
  • ۱۷ آبان ۱۳۹۶
  • ۰
  • فناوری و صنعت تکنولوژی در حال حاضر تبدیل به زمینه‌ای برای رقابت بین دو ابرقدرت اقتصادی یعنی چین و ایالات متحده شده است و این در حالی است که دولت چین در تلاش است که بتواند در سه حوزه مهم یعنی هوش مصنوعی، خودروهای الکتریکی و ریزپردازنده‌های کامپیوتری گوی سبقت را از امریکا برباید و در این راستا برنامه‌های اقتصادی و سیاسی مهمی را ارائه داده است.

    مسابقه چین و آمریکا در حوزه فناوری
  • به گزارش پایگاه خبری بااقتصاد به نقل از سی. ان .ان، دونالد ترامپ تکنولوژی آمریکایی را به عنوان زمینه اصلی نبرد اقتصادی با چین تبدیل کرده است.


    رئیس جمهور ایالات متحده در ابتدای امسال دستور بررسی سرقت چین از فناوری آمریکایی را صادر کرد اما با این حال بسیاری از کارشناسان بر این عقیده هستند که نگرانی بزرگتر سرمایه‌گذاری چین در حوزه فناوری برای آینده است.


    دولت چین در حال توسعه بخش‌هایی از قبیل هوش مصنوعی، خودروهای الکتریکی و ریزپردازنده‌های کامپیوتری است تا بتواند قهرمانان جدیدی در این سه حوزه را در سطح جهانی معرفی کند. شرکت‌های غربی پیش از این نگرانی خود را در باب این طرح‌ها اعلام کرده‌اند و هشدار داده‌اند که آنها حاشیه خوبی برای شرکت‌های چینی هم در داخل و هم در خارج ایجاد نکرده‌اند. در همین راستا بسیاری از تحلیل‌گران به ایالات متحده هشدارداده‌اند که هزینه‌های پژوهش و توسعه تکنولوژی را افزایش دهد تا بتواند همچنان در برابر چین رقابت کند.


    سی. ان. ان گزارش داده است که اکنون چین در حوزه‌هایی از قبیل هوش مصنوعی، خودروهای الکتریکی و ریزپردازنده‌های کامپیوتری به راحتی می‌تواند با آمریکا رقابت کند.


    در حوزه هوش مصنوعی گفته ولادیمیر پوتین بسیار قابل تأمل است. او گفته است: «هرکس بتواند رهبری حوزه هوش مصنوعی را در اختیار بگیرد، رهبری جهان را درست خواهد داشت» و به نظر می‌رسد که چین می‌خواهد همان رهبر باشد. چین برنامه‌ریزی کرده است که تا سال ۲۰۳۰ بتواند رهبر بلامنازع حوزه هوش مصنوعی باشد. 


     

    برچسب ها

    اخبار مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *