×

خوش‌خیالی لاگارد برای آسیایی‌ها

  • کد نوشته: 6110
  • ۱۷ آبان ۱۳۹۶
  • ۰
  • کریستین لاگارد رئیس صندوق بین‌المللی پول در بیستمین سالگرد بخش آسیا – پاسیفیک صندوق بین‌المللی پول در توکیو علیه حمایت‌گرایی در اقتصاد هشدار داد و عنوان کرد که حمایت‌گرایی نه تنها باعث آسیب زدن به اقتصادهای آسیایی و مختل کردن جریان سرمایه در کشورهای آسیایی خواهد شد بلکه بازار آزاد را نیز در معرض خطر قرار می‌دهد.

    خوش‌خیالی لاگارد برای آسیایی‌ها
  • به گزارش پایگاه خبری با اقتصاد به نقل از رویترز، کریستین لاگارد رئیس صندوق بین‌المللی پول روز چهارشنبه در سخنانی عنوان کرد که رویکرد حمایت‌گرانه در اقتصاد اگر چه هنوز تنها در سطح واژگان وجود دارد اما اگر دوباره احیا شود اقتصادهای آسایی و بازار آزاد را تخریب خواهد کرد.


    لاگارد در این سخنان نگرانی بسیاری از سرمایه‌داران را تکرار کرد و گفت سیاست‌های پولی واگرایانه بانک‌های بزرگ، جریان سرمایه در آسیا را مختل خواهد کرد و تأکید کرد که سیاست‌گذاران ابزارها و وسایل ارتباطی زیادی دارند تا از فروپاشی بازار جلوگیری کنند.  


    لاگارد که در بیستمین سالگرد بخش آسیا – پاسیفیک صندوق بین‌المللی پول در توکیو صحبت می‌کرد علیه حمایت‌گرایی هشدار داد و گفت در حالی که حمایت‌گرایی هنوز تنها در سطح واژگان وجود دارد و فراتر از آن نرفته است، معاهدات تجاری باید به روشی بهبود پیدا کنند که به نفع کسانی باشند که در فرآیند جهانی‌شدن فراموش شده‌اند. او در ادامه به رویترز گفت: «اگر حمایت‌گرایی به مرحله عمل برسد، به اقتصادهایی که بسیار باز هستند  و جریان کالاها و خدمات در آنها آزادانه وجود دارد آسیب خواهد زد».


    رئیس صندوق بین‌المللی پول در صحبت‌هایش در دفاع از بازار آزاد عنوان کرد که برای ادامه دادن تجارت به عنوان موتور جهانی رشد، معاهدات تجاری باید بهبود پیدا کنند و اضافه کرد: «این معاهدات تجاری باید شامل قوانین کار و نیز مالکیت فکری باشند». 


     

    برچسب ها

    اخبار مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *