×

توافق مسکو و واشینگتن بر سر دمشق

  • کد نوشته: 6145
  • ۲۰ آبان ۱۳۹۶
  • ۰
  • رؤسای‌جمهور روسیه و آمریکا در گفتگویی کوتاه، بیانیه مشترکی درباره سوریه را که سرگئی لاوروف و رکس تیلرسون درباره آن توافق کرده‌اند، تایید کردند.

    توافق مسکو و واشینگتن بر سر دمشق
  • به گزارش پایگاه خبری باقتصاد  به نقل از خبرگزاری ایتارتاس، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، و دونالد ترامپ، همتای آمریکایی وی، روز شنبه پیش از حضور مقابل دوربین عکاسان در دومین روز برگزاری اجلاس اپک در ویتنام، گفتگوی مختصری با یکدیگر داشتند.


    کاخ کرملین اعلام کرد پوتین و ترامپ در این دیدار درباره بیانیه مشترک در خصوص سوریه به توافق رسیده‌اند.


    بر اساس این گزارش، رئیس جمهور روسیه و همتای آمریکایی بیانیه مشترک درباره سوریه را که سرگئی لاوروف و رکس تیلرسون، وزرای امور خارجه دو کشور، درباره آن توافق کرده‌اند، تایید کردند. 


     ولادیمیر پوتین و دونالد ترامپ در بیانیه‌ای مشترک در خصوص سوریه، موافقت کردند به تلاش‌های مشترک به منظور غلبه بر گروه تروریستی داعش ادامه دهند، کانال‌های ارتباطی به منظور اجتناب از حوادث خطرناک در خاورمیانه ایجاد کنند، به حاکمیت، استقلال و تمامیت سرزمینی سوریه متعهد باشند. دو طرف همچنین موافقت کردند هیچ راه حل نظامی برای مناقشه سوریه وجود ندارد.


    در بیانیه‌ای مذکور همچنین از همه طرف‌های مناقشه سوریه خواسته شده فعالانه در روند صلح ژنو مشارکت کنند.


    پیش‌نویس این بیانیه را کارشناسان دو کشور ارائه کردند و لاوروف و تیلرسون روز شنبه درباره آن توافق کردند.


    دمیتری پسکوف، دبیر مطبوعاتی رئیس جمهور روسیه، اعلام کرد پیش‌نویس این بیانیه به طور ویژه برای نشست دانانگ آماده شده بود. نشست سالانه «اپک» در شهر دانانگ در ویتنام در حال برگزاری است.


     

    برچسب ها

    اخبار مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *