×

نرخ بیکاری در آمریکا دوباره کاهش می‌یابد

  • کد نوشته: 6149
  • ۲۰ آبان ۱۳۹۶
  • ۰
  • وال‌استریت‌ژورنال در یک بررسی به پیش‌بینی نرخ بیکاری در آمریکا در سه ماهه چهارم و نیز سال ۲۰۱۸ پرداخته و به این نتیجه رسیده که این نرخ در سه ماهه چهارم باز هم کاهش یافت و به ۴ درصد خواهد رسید و این در حالی است که هم اکنون نرخ بیکاری ۴.۱ درصد است. نرخ بیکاری پیش‌بینی شده وال استریت ژورنال برای سال ۲۰۱۸ نیز ۳.۹ درصد است.

    نرخ بیکاری در آمریکا دوباره کاهش می‌یابد
  • به گزارش پایگاه خبری بااقتصاد، روزنامه وال‌استریت ژورنال طی یک پژوهش به پیش‌بینی بسیاری از فاکتورهای اقتصادی در ایالات متحده در سه ماهه چهارم سال ۲۰۱۷ و نیز ۲۰۱۸ پرداخته است.


    طبق این بررسی‌ها نرخ بیکاری در آمریکا که در ماه ژوئن ۲۰۱۷ حدود ۴.۴ درصد بود در سه ماهه سوم سال یعنی در پایان دسامبر ۲۰۱۷ به ۴.۱ درصد رسیده است که پایین‌ترین نرخ بیکاری در بعد از بحران ۲۰۰۸ آمریکاست.


    پیش‌بینی وال‌استریت ژورنال حاکی از این است که نرخ بیکاری در سه ماهه چهارم سال دوباره کاهش خواهد یافت و به ۴ درصد خواهد رسید که برابر نرخ بیکاری طبیعی است. بدون تردید کاهش نرخ بیکاری علارغم محبوبیت پایین سیاسی، بزرگترین موفقیت دونالد ترامپ محسوب می‌شود.


    روزنامه وال استریت ژورنال همچنین به پیش‌بینی نرخ بیکاری آمریکا در پایان سال ۲۰۱۸ پرداخته و به این نتیجه رسیده که این نرخ به ۳.۹ درصد خواهد رسید که پایین‌تر از نرخ بیکاری طبیعی است که معادل ۴ درصد است.


    اما مسئله اساسی فدرال رزرو حل مسئله تورم است چرا که نرخ پایین بیکاری قاعدتا باید نرخ دستمزد را افزایش دهد و بر اساس آن نرخ تورم نیز افزایش یابد. اما نرخ تورم همچنان نتوانسته است به هدف فدرال رزرو یعنی ۲ درصد برسد و این برخلاف روندهای عادی اقتصاد آمریکاست.


     


     

    برچسب ها

    اخبار مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *