×

ده برند معروف دنیا در سال ۲۰۱۷

  • کد نوشته: 6190
  • ۲۰ آبان ۱۳۹۶
  • ۰
  • بررسی شرکت اینتربرند از معروفت‌ترین برندهای دنیا بر اساس چند فاکتور ارتباط با مشتری، اهمیت و حکمرانی بر بازار فهرست ده برند معروف دنیا به لحاظ ارزشی را منتشر کرده که اپل در صدر این فهرست قرار دارد.

    ده  برند معروف دنیا در سال ۲۰۱۷
  • به گزارش پایگاه خبری بااقتصاد، یو. اس. ای تودی در گزارشی به بررسی برآورد شرکت اینتربرند از برندهای دنیا پرداخته و در این راستا ده برند معروف دنیا توسط این شرکت فهرست‌بندی شده‌اند. جس فرامپتون، رئیس هیئت مدیره شرکت جهانی اینتربرند در سخنانی نوشت: «در جهان در حال تغییر امروزین، مشاغل بیشتر از همیشه نیاز به برند دارند». به این ترتیب این شرکت برندها را بر اساس فاکتورهایی از قبیل ارتباط با مشتری، اصالت و حکمرانی بر بازار و نیز اهمیت انها رده‌بندی کرده است. در پایین فهرست مورد نظر ده برند دنیا به هماره ارزش این برندها آمده است:


    1. اپل: ارزش برند ۱۸۴ میلیارد دلار. ارزش برند این شرکت از ۱۳.۷ میلیارد دلار در سال ۲۰۰۸ به ۱۸۴ میلیارد دلار تاکنون رسیده است.
    2. گوگل: ارزش برند ۱۴۱ میلیارد دلار. پیش‌بینی می‌شود تا سال ۲۰۱۹ گوگل حدود ۸۰ درصد سهم بازار و سرچ را از ان خود کند.
    3. مایکروسافت: ارزش برند ۸۰ میلیارد دلار. این شرکت تقریبا سالیانه ۲۰ میلیارد دلار فروش دارد و در سه ماهه اخیر حدود ۵۶ درصد بر فروش خود افزوده است.
    4. کوکاکولا: ارزش برند ۶۹ میلیارد دلار. تا سال گذشته ارزش برند این شرکت حدود ۸۱ میلیارد دلار بود اما در سال اخیر ۵ درصد از ارزش خود را از دست داد.
    5. آمازون: ارزش برند ۶۴ میلیارد دلار. این شرکت در سال‌های اخیر قیمت بعضی از اقلم خود را پایین اورده است.
    6. سامسونگ: ارزش برند ۵۶ میلیارد دلار. ارزش برند این شرکت تنها در سال ۲۰۱۷ ، حدود ۹ درصد افزایش یافته است.
    7. تویوتا: ارزش برند ۵۰ میلیارد دلار. ارزش این برند بین سال‌های ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۶ افزایش یافت و به مرز ۵۳ میلارد دلار رسید اما سال گذشته حدود ۶ درصد از ارزش شرکت پایین آمد.
    8. فیس‌بوک: ارزش برند ۴۸ میلیارد دلار. این شرکت تنها در سال گذشته به صورت باورنکردنی ارزشش ۴۸ درصد افزایش یافت و در جمع ۱۰ برند برتر دنیا قرار گرفت.
    9. مرسدس بنز: ارزش برند ۴۷ میلیارد دلار. ارزش برند این شرکت در سال ۲۰۰۹ ، حدود ۲۴ میلیارد دلار بود و اکنون به مرز ۴۸ میلیارد دلاررسیده است. دایملر مالک مرسدس بنز است و ارزش سهم این شرکت در پنج سال گذشته حدود ۶۰ درصد افزایش یافته است.
    10. آی. بی. ام: ارزش برند ۴۶ میلیارد دلار. این شرکت در سال گذشته حدود ۱۱ درصد از ارزش برند خود را از دست داد. بعد از سال ۲۰۱۳ که ارزش برند این شرکت حدود ۷۸ میلیارد دلار بود همواره روند داشته است و در پنج سال گذشته سهام این شرکت حدود ۲۰ درصد کاهش پیدا کرده است.


     


     

    برچسب ها

    اخبار مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *