×

ترجمه بخش اول سند بال ۳

  • کد نوشته: 6194
  • ۲۰ آبان ۱۳۹۶
  • ۰
  • بانک مرکزی ترجمه بخش اول سند بال ۳ را که در بردارنده چارچوب مقررات مالی و بانکی است را با هدف اجرای مفاهیم جدید نظارت، منتشر کرد.

    ترجمه بخش اول سند بال ۳
  •  به گزارش پایگاه خبری “بااقتصاد” به نقل از روابط عمومی بانک مرکزی ، چارچوب مقررات معرفی شده در سند بال ۳ بر افزایش سطح استحکام و انعطاف‌پذیری سیستم بانکی استوار است. چرا که سیستم بانکی مستحکم و مقاوم در برابر بحران، پایه رشد اقتصادی پایدار در هر کشوری به شمار می‌آید. سند بال ۳ بیانگر اصلاحات انجام گرفته در سند بال ۲ توسط کمیته بال به منظور تقویت قواعد مربوط به سرمایه و نقدینگی با هدف بهبود سطح انعطاف و مقاومت بخش بانکی است.


    هدف اصلاحات مورد اشاره بهبود توانایی بخش بانکی به منظور افزایش مقاومت و جذب شوک‌های ناشی از بحران‌های مالی و اقتصادی فارغ از ریشه شکل‌گیری آن بحران، در راستای کاهش ریسک سرایت از بخش مالی به بخش واقعی اقتصاد است. همچنین، کمیته بال به واسطه بسته اصلاحی خود در سند بال ۳، به دنبال بهبود سطح مدیریت ریسک، حکمرانی و نیز شفافیت و افشای اطلاعات بانک‌هاست. اصلاحات انجام گرفته در این سند در بردارنده یک تمرکز احتیاطی کلان است که ریسک‌های سیستمی مربوط به بخش بانکی و نیز ادوار تجاری را مورد توجه قرار می‌دهد.


     


     

    برچسب ها

    اخبار مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *