×

مهلت دو هفته‌ای اتحادیه اروپا به انگلستان برای آغاز مذاکرات بریگزیت

  • کد نوشته: 6202
  • ۲۰ آبان ۱۳۹۶
  • ۰
  • مذاکره کننده ارشد اتحادیه اروپا در کنفرانس خبری در بروکسل از بریتانیا خواست که هر چه سریعتر در دو هفته آینده مذاکرات بریگزیت را آغاز کند و این در حالی است که اختلافات سیاسی بین بریتانیا و اتحادیه اروپا مبنی بر پرداخت تعهدات بریتانیا برای خروج از اتحادیه، عامل اصلی به سرانجام نرسیدن بریگزیت است.

    مهلت دو هفته‌ای اتحادیه اروپا به انگلستان برای آغاز مذاکرات بریگزیت
  • به گزارش پایگاه خبری بااقتصاد به نقل از CNBC، مذاکره کننده ارشد اتحادیه اروپا حول بریگزیت، انگلستان را وادار کرد که سریعاً مذاکرات خروج از اتحادیه اروپا را به سرانجام برساند.


    مایکل بارنیه روز جمعه در بروکسل به خبرنگاران گفت که بریتانیا باید موضع خود را تا دو هفته آینده اعلام کند تا در ماه دسامبر مذاکرات بریگزیت را آغاز کنیم.


    اتحادیه اروپا و بریتانیا بر روی انجام مذاکرات بریگزیت توافق کرده‌اند اما هنوز مشکلات حل نشده‌ای وجود دارد از قبیل هزینه‌های خروج، بدین معنی که بریتانیا چقدر باید بابت انجام تعهداتش به اتحادیه اروپا بپردازد. بدون این توافق تا ماه دسامبر، توافق خروج از اتحادیه اروپا در سال ۲۰۱۹ کاری بسیار دشوار خواهد بود.


    بارنیه ادامه داد: «ما نیاز داریم که بر روی بعضی از مسائل بیشتر کار کنیم».


    بریتانیا و اتحادیه اروپا از ماه ژوئن تاکنون در حال مذاکره بر روی بریگزیت هستند. در ابتدا قرار بود که این مذاکرات در ماه اکتبر آغاز شود اما به دلیل اختلافات سیاسی مبنی بر نحوه پرداخت تعهدات بریتانیا، این مذاکرات به تعویق افتاد. 


     

    برچسب ها

    اخبار مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *