×

درخواست پذیرش ۲۰ صندوق جسورانه و جذب منابع ۱۲۰ میلیارد تومانی در فرابورس

  • کد نوشته: 6209
  • ۲۱ آبان ۱۳۹۶
  • ۰
  • مدیرعامل فرابورس با بیان اینکه تاکنون ۲۰ صندوق جسورانه برای پذیرش در فرابورس ایران درخواست داده‌اند، گفت: در بازار دارایی فکری تاکنون ۲ طرح صنعتی و ۴ مدل کسب و کار به ارزش ۴ میلیارد تومان معامله شده‌اند.

    درخواست پذیرش ۲۰ صندوق جسورانه و جذب منابع ۱۲۰ میلیارد تومانی در فرابورس
  • به گزارش پایگاه خبری “بااقتصاد”، امیر هامونی مدیرعامل شرکت فرابورس ایران در مراسم انعقاد تفاهم‌نامه پارک علم و فناوری دانشگاه تهران با فرابورس با بیان اینکه تاکنون ۲۰ صندوق سرمایه‌گذاری جسورانه (VC) برای پذیرش در فرابورس درخواست داده‌اند، گفت: ۳ صندوق تاکنون در این زمینه پذیرش و ۱۲۰ میلیارد تومان منابع از بازار جمع‌آوری شده است. 


    وی افزود: به زودی یک صندوق سرمایه‌گذاری جسورانه (VC) پذیرش خواهد شد، و این در حالی است که ۷ شرکت شتاب‌دهنده نیز با سرمایه ۱۶۵ میلیارد تومانی از فرابورس موافقت اصولی دریافت کرده‌اند.


    این مقام مسئول از درخواست ۹ شرکت جسورانه با سرمایه ۲۰۰ میلیارد تومانی برای دریافت مجوز موافقت اصولی سخن گفت و افزود: در بازار دارایی‌های فکری نیز ۶ تقاضا شامل ۲ طرح صنعتی و ۴ مدل کسب و کار به ارزش ۴ میلیارد تومان در فرابورس معامله شده‌اند. 


    هامونی از ثبت ۲۲۷ تقاضا برای حضور در بازار دارایی‌های فکری شامل ایده، اختراع و مدل کسب و کار خبر داد و گفت: پذیرش شرکت‌های دانش‌بنیان پارک علم و فناوری دانشگاه تهران برای رونق بازار دارایی‌های فکری در حالی در دستورکار فرابورس قرار گرفته که تاکنون تنها متقاضیان پارک علم و فناوری پردیس به این موضوع اختصاص داده می‌شد. 


    هامونی با بیان اینکه پارک علم و فناوری دانشگاه تهران به عنوان اولین و بزرگترین پارک دانشگاهی کشور، مبنای پذیرش شرکت‌ها در بازار دارایی فکری فرابورس خواهد بود، گفت: فرابورس در حوزه معاملات الگوریتمی سهام به شدت نیاز به داده‌پردازی و رشته‌های مهندسی که به ظاهر با بازار مالی نامرتبط هستند دارد و حتی در رشته حقوق نیز می‌توان با ارائه مثال‌های مختلف، به توسعه معامله الگوریتمی در بازار کمک کرد. 


     


     

    برچسب ها

    اخبار مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *