×

زلزله کرمانشاه هشداری برای بازسازی و بهسازی مسکن روستایی/خشت‌وگل قاتل مردم در زلزله

  • کد نوشته: 6310
  • ۲۲ آبان ۱۳۹۶
  • ۰
  • طبق آمارهای موجود حدود ۵ میلیون ۳۰۰ هزار مسکن روستایی در کشور وجود دارد که ۳ میلیون و ۲۹۵ هزار واحد از آنها یعنی معادل ۶۳ درصد نیاز به بازسازی فوری دارند.

    زلزله کرمانشاه هشداری برای بازسازی و بهسازی مسکن روستایی/خشت‌وگل قاتل مردم در زلزله
  • به گزارش پایگاه خبری بااقتصاد، بررسی وضعیت میزان نوسازی و بهسازی مسکن روستایی کشور نشان می‌دهد که کل مجموع مسکن روستایی در کشور حدود ۵ میلیون و ۳۰۰ هزار واحد است که ۳ میلیون و ۲۹۵ هزار واحد از آنها نیاز به بازسازی فوری دارد. تجربه‌های زلزله در کشور ما نشان می‌دهد که مسکن‌های روستایی شدیدا آسیب‌پذیر بوده و حدود ۶۳ درصد از آنها با کوچکترین زلزله‌ها به طور کامل تخریب می‌شوند.


    طبق آمارها از این ۵ میلیون و ۳۰۰ هزار واحد مسکن روستایی حدود ۲ درصد آنها یعنی معادل ۸۱ هزار واحد در سال‌های بین ۱۳۷۶ تا ۱۳۸۴ بازسازی شدند که این رقم بازسازی در سال‌های بین ۱۳۸۴ تا ۱۳۹۲ به یک میلیون و ۶۲۴ هزار واحد یعنی معادل ۳۱ درصد بود. این در حالی است که از سال ۱۳۹۲ یعنی همزمان با ریاست جمهوری دکتر حسن روحانی رقم بازسازی مسکن روستایی افت شدید داشته و به ۲۰۰ هزار واحد رسیده که تنها ۴ درصد از کل مسکن‌های روستایی را پوشش می‌دهد.


    به این ترتیب حدود ۶۳ درصد از مسکن‌های روستایی یعنی حدود ۳ میلیون و ۲۹۵ هزار واحد نیاز به بازسازی فوری دارند چرا که با کوچتکترین زلزله به طور کامل تخریب می‌شوند و در این راستا عده زیادی در روستاها جان خود را از دست می‌دهند. 


     

    برچسب ها

    اخبار مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *