×

آمریکا تا ده سال آینده تبدیل به صادرکننده نفت می‌شود

  • کد نوشته: 6350
  • ۲۳ آبان ۱۳۹۶
  • ۰
  • طبق گزارش آژانس بین‌المللی انرژی، با انقلاب نفتی شیل در آمریکا، در ده سال آینده آمریکا تبدیل به صادرکننده صرف نفت خواهد شد و کنترل اوپک بر بازارهای جهانی شدیداً تحت تأثیر قرار خواهد گرفت، این در حالی است که آخرین باری که صادرات نفت آمریکا از واردات آن پیشی گرفت سال ۱۹۵۳ بود.

    آمریکا تا ده سال آینده تبدیل به صادرکننده نفت می‌شود
  • به گزارش پایگاه خبری بااقتصاد به نقل از گاردین، آزانس بین‌المللی انرژی اعلام کرد ایالات متحده تا ده سال آینده تبدیل به صادرکننده خالص نفت می‌شود.


    این آژانس در گزارش خود عنوان کرد که تولید نفت آمریکا بین سال‌های ۲۰۱۰ تا ۲۰۲۵ به حد بی‌سابقه‌ای در تاریخ خواهد رسید به طوری که هیچ کشوری به پای آن نخواهد رسید.


    گاردین در این گزارش گفته است که انقلاب نفتی شیل در آمریکا به این معناست که ایالات متحده تا ده سال آینده برای اولین بار بعد از دهه ۱۹۵۰ تبدیل به صادرکننده خالص نفت خواهد شد.


    آخرین باری که صادرات نفت آمریکا از واردات آن پیشی گرفت در سال ۱۹۵۳ بود و در سال ۲۰۱۵ بود که ممنوعیت صادرات نفت آمریکا به اجرا درآمد.


    با توسعه تکنولوژیک در حفاری در ابتدای قرن ۲۱، ذخیره‌های عظیم نفت و گاز در صخره‌های شیل یافت شد که به حد بی‌سابقه‌ای چشم‌انداز انرژی در جهان را تغییر داده است.


    طبق گزارش گاردین اکنون مردم آمریکا قیمت‌های کمتری برای دریافت انرژی می‌پردازند و نفت استخراج شده از ایالت‌های تگزاس و داکوتای شمالی، شدیداً توانایی کارتل اوپک برای کنترل بازارهای جهانی را کاهش داده است. 


     

    برچسب ها

    اخبار مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *