×

ثروتمندانی که هیچ سرمایه‌ای برای فرزندان خود به جا نخواهند گذاشت

  • کد نوشته: 6372
  • ۲۳ آبان ۱۳۹۶
  • ۰
  • بیزنس اینسایدر در گزارشی فهرستی از ثروتمندان و چهره‌های مشهوری تهیه کرده است که حاضر نیستند سرمایه‌یی خود را برای بچه‌هایشان به جا بگذارند و در عوض آن را یا به مؤسسات خیریه بدهند یا اینکه در پروژه‌های مختلفی سرمایه‌گذاری کنند.

    ثروتمندانی که هیچ سرمایه‌ای برای فرزندان خود به جا نخواهند گذاشت
  • به گزارش پایگاه خبری بااقتصاد، بیزنس ایسنایدر در گزارشی به بررسی ثروتمندانی پرداخته که گفته‌اند هیچ سرمایه‌ای برای فرزندان خود به جا نخواهند گذاشت، چرا که آنها معتقدند که در زندگی‌شان به سختی کار کرده‌اند و نمی‌توانند این کار را انجام بدهند.


    همچنین در انگلستان از انجا که نرخ مالیات بر ارث حدود ۴۰ درصد برای مبالغ بالای ۳۲۵ هزار پوند است، به همین دلیل بسیاری از کسانی که ثروت زیادی دارند ترجیح می‌دهند که ثروتشان را در راه‌های دیگری خرج کنند تا مقدار زیادی از آن را به صورت مالیات بپردازند. بیزنس اینسایدر در گزارشی ۱۲ نفر از این ثروتمندانی را که به عقیده خود حتی یک پنی هم به فرزندانشان نداده‌اند فهرست‌بندی کرده که بعضی از انها از ثروتمندان جهان محسوب می‌شوند. 


    1. بیل گیتس با ثروتی معادل ۸۹ میلیارد دلار: بنیان‌گذار مایکروسافت که گفته است ترجیح می‌دهد اکثر ثروت ۸۹ میلیارد دلاری خود را در مؤسسه خیریه صرف کند. بیل گیتس و ملیندا همسرش مالک بزرگترین مؤسسه خیریه جهان به نام «بنیاد بیل و ملیندا گیتس» هستند. لازم به ذکر است که بیل گیتس بعد از جف بساژ مالک آمازون، ثروتمندترین مرد جهان است. 


    bill-gates--896-billion-684-billion۲. وارن بافت با ثروتی معادل ۷۸ میلیارد دلار: او که سومین فرد ثروتمند جهان است مؤسس و رئیس هیئت مدیره شرکت برکشایر هاتاوای است که یک شرکت سرمایه‌گذاری سهام است و سهام شرکت‌هایی از قبیل کرافت هاینتس، آمریکن اکسپرس، دوراسل و اپل را نگهداری می‌کند. او گفته است که بعد از مرگش تمامی ثروتش را به مؤسسات خیریه می‌دهد.


    warren-buffett--789-billion-603-billion


    ۳. مارک زاکربرگ با ثروتی معادل ۷۴ میلیارد دلار: مالک شرکت فیس‌بوک و همسرش بعد از تولد دخترشان مکس، در پستی در فیس‌بوک اعلام کردند که ۹۹ درصد ارث دخترشان را به مؤسسه خیریه می‌دهند. 


    mark-zuckerberg--74-billion-565-billion.jpg


    ۴. مایکل بلومبرگ با ثروتی معادل ۴۷ میلیارد دلار: او رئیس هیئت مدیره و مؤسس شرکت رسانه‌ای بلومبرگ و نیز دهمین ثروتمند دنیاست. او نیز گفته است که اکثر ثروت خود را به مؤسسه خیریه بلومبرگ خواهد بخشید. 


    michael-bloomberg--471-billion-36-billion.jpg


    ۵. پیر امیدیار با ثروتی معادل ۱۰ میلیارد دلار: او بنیان‌گذار شرکت ebay است و به همراه همسر خود پم امیدیار فرمی را در دو مؤسسه خیریه وارن بافت و «بنیاد بیل و ملیندا گیتس» پر کرده است مبنی بر اینکه اکثر ثروت خود را در این دو مؤسسه خیریه خرج کنند. آنها به رسانه‌ها گفتند پولی که آنها دارند بیشتر از نیاز خانواده آنها تا آخر عمر است. 


    pierre-omidyar--101-billion-77-billion


    ۶. جورج لوکاس با ثروتی معادل ۵ میلیارد دلار: او از جمله کارگردانان هالیوود و سازنده دو فیلم معروف جنگ ستارگان و ایندیانا جونز است. او گفته است که ثروت خود را در راه مسائل آموزشی هزینه خواهد کرد.


    george-lucas--53-billion-4-billion


     


    ۷. اندرو للوید وبر با ثروتی معادل ۱ میلیارد دلار: او یک اهنگساز معروف است که جوایز متعددی را در طول دوران حرفه‌ای زندگی خود برده است. او گفته است که اعتقادی به این ندارد که پول خود را برای فرزندان به ارث بگذارد چرا که دوست ندارد که فرزندانش ناگهان با پول بسیار زیادی مواجه شوند و همین امر انگیزه‌ی کار کردن در آنها را از بین می‌برد. او همچنین گفته است که می‌خواهد بعد از مرگش تمامی پول خود را بر روی پروژه‌های موسیقی هزینه کند. 


    andrew-lloyd-webber--12-billion-920-million


    ۸. سیمون کاول با ثروتی معادل ۵۵۰ میلیون دلار: سیمون کاول یک تهیه کننده فیلم و موسیقی است که تهیه کنندگی «بریتانیا گاد تلنت» و «آمریکا گاد تلنت» را نیز بر عهده داشت. برآورد می‌شود که درآمد سالیانه او ۹۵ میلیون دلار است و نیز سرمایه‌ای معادل ۵۵۰ میلیون دلار دارد. او در مصاحبه‌ای گفته است که دوست دارد اکثریت پول خود را صرف امور خیریه کند. البته لازم به ذکر است که این مصاحبه او قبل از به دنیا امدن فرزند او انجام شده است.


    simon-cowell--550-million-420-million 


    ۹. التون جان با ثروتی معادل ۴۸۰ میلیون دلار: التون جان برای چهار دهه از خوانندگان معروف دنیا بوده است و تنها در سال گذشته توانسته است ۶۰ میلیون دلار درآمد کسب کند. او در مصاحبه‌ای گفته است که اصلا برایش قابل تصور نیست که فرزندان به صورت ناگهانی با چنین پولی مواجه شوند. او همچنین گفت که نباید از همان دوران کودکی قاشق نقره‌ای به دست بچه ها داد. 


    elton-john--480-million-3666-million


    ۱۰. استینگ با ثروتی معادل ۳۰۰ میلیون دلار: شاید کمتر کسی در جهان باشد که به موسیقی علاقه داشته باشد اما صدای استینگ را نشنیده باشد. او بنیان‌گذار گروه موسیقی راک «پلیس» است و تا کنون ۱۶ جایزه گرمی را از آن خود کرده است. او گفته است که به هیچ عنوان هیچ پولی را برای بچه‌هایش به جا نخواهد گذاشت و هر پولی که او و همسرش کسب می‌کنند همه را خرج می‌کنند. آنها باید سخت کار کنند. 


    sting--300-million-229-million


    ۱۱. گوردون رمزی با ثروتی معادل ۱۶۰ میلیون دلار: او صاحب ۴۰ رستوران در سراسر جهان است و یک نام بسیار آشنا در صنعت رستوران در بریتانیاست. او نیز گفته است به هیچ عنوان پولش را برای بچه‌هایش به جا نخواهد گذاشت و تنها ۲۵ درصد سرمایه خرید یک اپارتمان را دریافت می‌کنند.  


    gordon-ramsay--160-million-1222-million


    ۱۲. نیگلا لاوسن با ثروتی معادل ۱۵ میلیون دلار: او نویسنده حوزه مواد غذایی و یک روزنامه‌نگار است. او در مصاحبه‌ای گفته است که برنامه‌ریزی کرده‌ام که بچه‌هایم امنیت پولی نداشته باشند چرا که این امر باعث می‌شود که انگیزه‌ای برای پول درآوردن نداشته باشند. او همچنین گفته است که همسرم چالز به من می‌گوید که باید پولی را برای بچه‌هایت کنار بگذاری و با هم نسبت به این مسئله اختلاف داریم. فکر کنم باید روی این امر که ما باهم اختلاف داریم توافق کنیم. 


    nigella-lawson--15-million-115-million.jpg


     

    برچسب ها

    اخبار مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *